Xiaomi sprzedaje nowego SUV-a niczym smartfony. 289 000 zamówień wpadło w godzinę

Xiaomi podkręca tempo - ich nowy SUV cieszy się ogromną popularnością, a dopiero trafi na rynek.

  • Xiaomi YU7, nowy SUV chińskiej marki, budzi ogromne zainteresowanie
  • W godzinę zabrano rekordową liczbę zamówień
  • Ta chińska grupa ekspresowo odnalazła się w świecie motoryzacji

Wielu osobom Xiaomi wciąż kojarzy się głównie ze smartfonami, odkurzaczami i różnymi elektronicznymi gadżetami. Tymczasem ten chiński koncern już ponad rok temu wszedł w świat motoryzacji i od razu zaczął rozpychać się tam łokciami. Xiaomi SU7 nie tylko sprzedało się w rekordowej liczbie egzemplarzy w pierwszym roku produkcji (około 140 000 aut). Ten model pobił także rekord na Nurburgringu, a teraz celuje w rynek europejski. Z kolei nowy SUV, który również ma pojawić się na Starym Kontynencie, wystartował z wysokiego C. Model YU7 budzi ogromne zainteresowanie, a Xiaomi ma już 289 000 zamówień na swój nowy produkt.

Oczywiście zamówienia nie oznaczają od razu sprzedaży. Xiaomi kusi promocją dla pierwszych nabywców

Ta liczba wynika głównie z atrakcyjnej oferty chińskiej marki. Osoby, które zarezerwują model YU7, wpłacając 5000 juanów zaliczki (około 2750 złotych), dostaną rabat w wysokości 66 000 juanów (około 36 000 złotych). Nic dziwnego, że kolejka chętnych jest już bardzo długa.

Xiaomi YU7 sprzedaż

Poza tym Xiaomi YU7 w Chinach podcina cenowo Teslę Model Y, wciąż cieszącą się sporym uznaniem w tym kraju. Różnice są bardzo korzystne dla chińskiego giganta, co ewidentnie zamierzają wykorzystać na swoją korzyść.

Wersja Cena w RMB Cena w PLN (przybliżona) Zasięg (CLTC) Moc Napęd
Standard RWD 253 500 RMB ok. 139 400 zł 830 km 315 KM RWD
Pro AWD 279 900 RMB ok. 153 000 zł 770 km 489 KM AWD
Max AWD 329 900 RMB ok. 181 400 zł 760 km 681 KM AWD

 

Wersja Cena w RMB Cena w PLN (przybliżona) Zasięg (CLTC) Moc (szacunkowa) Napęd
Model Y RWD 263 000 RMB ok. 144 600 zł 593 km ok. 315 KM RWD
Model Y Long Range AWD 313 500 RMB ok. 172 400 zł 719 km ok. 434 KM AWD

Xiaomi niebawem "wprosi się" na rynek europejski

Już na początku roku ta marka ogłosiła, że zamierza sprzedawać auta na Starym Kontynencie. Póki co nie zdradza szczegółów, ale ostatnie działania (w tym wyjazdy europejskich dziennikarzy na pokazy aut w Chinach) sugerują, że przełom 2025 i 2026 roku może być momentem debiutu.

Tajemnicą pozostaje kwestia sieci sprzedaży, aczkolwiek tutaj można spodziewać się dość odważnej strategii. Xiaomi może wykorzystać swoje "Mi Stores", aby prezentować w nich auta. Poza tym z pewnością znajdą język porozumienia z dużymi grupami dealerskimi, które zapewnią im odrobinę miejsca w salonach, a także zajmą się dystrybucją i serwisem tych pojazdów.