Nowa marka debiutuje w Polsce. Na start trzy modele, w salonach już od drugiego kwartału

Chińska ekspansja w Polsce zdaje się nie mieć końca. Do listy producentów z tego kraju, których zobaczymy nad Wisłą, dołącza XPENG. Zobaczcie czego możemy się spodziewać.

  • XPENG to kolejna marka z Chin, która będzie dostępna w Polsce
  • Na start dostaniemy trzy modele
  • Sprzedaż ruszy w drugim kwartale bieżącego roku
  • Za dystrybucję tych aut odpowiedzialna będzie grupa Inchcape

To jest jak przewracające się kostki domina. MG jako pierwsze zaczęło reakcję łańcuchową, która zdaje się nie mieć końca. Do akcji wkraczają więksi i mniejsi gracze. Teraz ta lista poszerza się o naprawdę mocnego zawodnika, jakim jest XPENG. Chiński producent elektrycznych samochodów już w drugim kwartale tego roku pojawi się w Polsce.

Co to za marka, kto będzie za nią odpowiedzialny i jakie samochody kupimy w naszym kraju? Wyjaśniamy.

XPENG w Polsce. Na start trzy produkty: sedan i dwa SUV-y

Oferta marki XPENG w naszym kraju będzie opierała się na trzech ciekawych samochodach. Ofertę otworzy tutaj sedan P7, który na rynku jest dostępny od 2020 roku.

Znajdziemy w nim baterię o pojemności 86,2 kWh, co przekłada się na 570 kilometrów zasięgu według normy WLTP. Dostajemy także ponad 470 KM i przyspieszenie do setki w 4,1 sekundy.

XPENG P7 2025 polska cena

Maksymalna moc ładowania to 175 kW, co przekłada się na około 29 minut czasu spędzonego przy ładowarce, aby naładować auto od 10 do 80%.

XPENG P7 ma 4,88 mm długości, 1896 mm szerokości i rozstaw osi na poziomie niemal trzech metrów. Na brak przestrzeni ciężko będzie tutaj narzekać.

Kolejnym modelem jest mniejszy SUV G6

Ma 4753 mm długości, czyli realnie rywalizuje z Teslą Model Y, Fordem Mustangiem Mach-E i z wieloma pokrewnymi SUV-ami na prąd. Za sprawą rozstawu osi wynoszącego 2890 mm powinien być stosunkowo przestronny w środku.

Tutaj dostaniemy baterię o pojemności 87,5 kWh, a silniki elektryczne (wersja AWD) zapewnią 487 KM. Przekłada się to na przyspieszenie do setki w 4,1 sekundy.

XPENG G6 2025 polska cena

G6 ma też nieco wyższą moc ładowania - około 220 kW. To przekłada się na czas ładowania od 10 do 80% wynoszący 20 minut. Zasięg także wynosi 570 km na jednym ładowaniu.

Ofertę w Polsce zamknie XPENG G9

Tutaj mówimy o mierzącym blisko 4,9 metra długości aucie z 3-metrowym rozstawem osi. Bateria ma 98 kWh pojemności, a maksymalna moc ładowania to 225 kW. Moc sięga 551 KM. Co ciekawe tutaj również obiecywany zasięg, według normy WLTP, to 570 km.

Co jeszcze warto wiedzieć o tych samochodach?

Wszystkie wyposażone są w stosunkowo nowoczesne rozwiązania z zakresu szeroko pojętego connectivity. Podstawą są tutaj aktualizacje OTA (Over-The-Air). Za obsługę multimediów i komputerów odpowiada procesor NVIDIA Orin X.

XPENG G9 Polska cena 2025

XPENG chwali się także technologią Cell-To-Body, gdzie bateria jest integralną częścią płyty podłogowej. To zwiększa sztywność konstrukcji, ale także staje się problematycznym rozwiązaniem w razie wypadku lub stłuczki.

Za dystrybucję tej marki w Polsce odpowiadać będzie grupa Inchcape

Tym samym Chińczycy postawili na dużego i sprawdzonego partnera. Inchape ma w swojej ofercie salony BMW i MINI, a także zajmuje się dystrybucją Jaguara oraz Land Rovera w naszym kraju.

Warto też dodać, że wszystkie samochody XPENG-a zaliczyły testy zderzeniowe EuroNCAP z wynikiem pięciogwiazdkowym.

Na tę chwilę ceny, liczba salonów a także kwestie gwarancyjne pozostają tajemnicą. Więcej na ten temat dowiemy się jednak już niebawem, gdyż pierwsze auta trafią na rynek w Polsce już w drugim kwartale tego roku.