XPENG G6 i G9 debiutują w nowych wersjach. Chińczycy przyspieszyli na ładowarkach
XPENG G6 i G9 zyskują poprawione wydanie. Ich największa zaleta? Ekspresowo szybkie ładowanie.
XPENG wprowadza na rynek europejski odświeżone wersje swoich elektrycznych SUV-ów - modele G6 i G9 zyskały nie tylko nowy wygląd, ale także poprawioną technologię. Oficjalna premiera odbyła się 12 czerwca 2025 roku w Amsterdamie.
XPENG G6 i G9 2026. Ekstremalnie szybkie ładowanie i architektura 800V
XPENG G6 i G9 korzystają z architektury 800V oraz akumulatorów 5C we wszystkich wersjach wyposażenia. Dzięki temu oba modele oferują rekordowo krótki czas ładowania. Od 10 do 80 procent ładują się w zaledwie 12 minut. W modelu G9 moc ładowania sięga aż 525 kW, a w G6 wynosi do 451 kW.
Oba pojazdy korzystają z litowo-żelazowo-fosforanowych akumulatorów, które nie zawierają kobaltu ani niklu. To rozwiązanie nie tylko bardziej ekologiczne, ale też tańsze i bezpieczniejsze. Producent podkreśla, że wprowadza tę technologię jako pierwszy w branży w pełnym zakresie oferty.
Nowa technologia na pokładzie
XPENG wyposażył G6 i G9 w nową architekturę LOFIC, która umożliwia precyzyjne rozpoznawanie otoczenia w każdych warunkach. Układ wspiera nowy chip do jazdy autonomicznej oraz zaktualizowany pakiet systemów ADAS. Dodatkowo samochody oferują obsługę Apple CarPlay i Android Auto, oczywiście w standardzie.
Za płynność działania odpowiada nowy system pokładowy z szybkim procesorem, który zapewnia intuicyjną i sprawną obsługę wszystkich funkcji.
Stylistyka także się zmieniła
Model G6 przeszedł zauważalną metamorfozę. Nowy pas świetlny LED „Starlight Wing”, przeprojektowany dyfuzor oraz wersja lakieru Stellar Purple nadają SUV-owi bardziej dynamiczny i nowoczesny wygląd. Kolor lakieru zmienia swój odcień w zależności od światła, przechodząc od głębokiego do jasnego fioletu.
Model G9 w wersji Black Edition otrzymał z kolei czarny lakier z przyciemnionymi logotypami i felgami. Pomarańczowe zaciski hamulców dodają całości sportowego charakteru.
Wnętrze także jest nieco przyjemniejsze
Kabina modelu G6 została całkowicie przeprojektowana. Projekt Super Star-Ring obejmuje aż 60% przestrzeni pasażerskiej. Deska rozdzielcza z nowym ambientowym oświetleniem oraz dwa nowe warianty kolorystyczne – ciemnoszary i jasnoszary – tworzą eleganckie i przyjazne wnętrze.
W G6 przednie fotele oferują funkcję masażu oraz podparcie lędźwiowe dla pasażera. Tylne siedzenia mają podgrzewanie. W modelu G9 dostępny jest luksusowy pakiet z panoramicznym, trójwarstwowym dachem i fotelami z dziesięciopunktowym masażem.
Produkcja odświeżonych modeli ruszy w sierpniu, niemniej dealer marki przyjmuje już zamówienia. Co ciekawe Xpengi wyjadą z zakładu Magny w Graz.


