Xpeng G6 i G9 są dużo wydajniejsze i ładują się w okamgnieniu. Kluczowy model jest też tańszy
Xpeng G6 i G9 są teraz jednymi z rekordzistów w kategorii mocy ładowania. Odświeżone modele debiutują w Polsce, a kluczowy SUV jest tańszy.
Xpeng odkrywa karty i pokazuje odświeżone wcielenie kluczowych modeli. Lifting, który przeszedł Xpeng G6 i G9, wyraźnie poprawił te samochody. Oba modele korzystają z nowoczesnej architektury 800V, co przekłada się na rekordowe w tej klasie możliwości ładowania. To kluczowy element, który ma wyróżnić markę na tle konkurencji w Europie. Do tego mniejszy SUV, G6, ma też mocno obniżoną cenę, która uderzy w Teslę Model Y.
Xpeng G6 i G9 rewolucjonizują szybkie ładowanie
Modele G6 i G9 oferują moc ładowania sięgającą odpowiednio do 451 kW oraz 525 kW. Dzięki temu uzupełnienie energii od 10 do 80% zajmuje zaledwie 12 minut. Jeszcze bardziej imponuje możliwość uzyskania dodatkowych 100 kilometrów zasięgu w zaledwie 2 minuty. To parametry, które jeszcze niedawno były domeną konceptów, a teraz trafiają na rynek do seryjnie produkowanych samochodów.
Oba modele korzystają z baterii LFP. Są one trwalsze o 30% względem innych rozwiązań i bezpieczniejsze dzięki warstwowej konstrukcji oraz osłonie odpornej na temperatury do 1000 stopni Celsjusza. Zasięg w cyklu WLTP wynosi do 535 km w przypadku G6 i do 585 km dla G9.
Co zmieniło się w tych samochodach?
Xpeng G6 to SUV coupe o długości 4758 mm, szerokości 1920 mm i wysokości 1650 mm. Pojemność bagażnika sięga 571 litrów, a po złożeniu siedzeń 1374 litrów. Wersje Long Range i Performance oferują m.in. skórzaną tapicerkę Nappa, podgrzewane i wentylowane fotele z funkcją masażu oraz panoramiczny dach Star Roof.
Xpeng G9 mierzy 4891 mm długości, 1937 mm szerokości i 1680 mm wysokości przy rozstawie osi 2998 mm. Oferuje bagażnik o pojemności 660 litrów, a dodatkowy frunk zapewnia 71 litrów. Flagowy SUV wyróżnia się także zawieszeniem pneumatycznym regulowanym w zakresie do 100 mm, układem hamulcowym Bosch IPB brake-by-wire i poziomem hałasu podczas jazdy nieprzekraczającym 53,9 dB.
Xpeng G6 - ile kosztuje wersja po liftingu?
RWD AIR Standard Range: 194 900 zł (dostawy od I kwartału 2026)
RWD Long Range PRO: 223 900 zł
AWD Performance PRO: 247 900 zł
Ceny i dostępne wersje XPENG G9
RWD Standard Range: 252 900 zł
RWD Long Range: 269 900 zł
AWD Performance: 315 900 zł
Dodatkowe wyposażenie to pakiet Premium Comfort & Audio (16 900 zł), hak holowniczy (5200 zł), obręcze 21-cali (5900 zł), pakiet Black Edition dostępny tylko dla AWD Performance (8900 zł).


