Z Niemiec do Polski. W Poznaniu może powstawać Volkswagen ID.Buzz. A co z Golfem?

Fabryka w Poznaniu przeżyje rozkwit? Volkswagen ID.Buzz może powstawać w naszym kraju. Cały czas "na stole" jest także produkcja kolejnego Golfa.

  • Volkswagen rozważa przeniesienie produkcji modelu ID.Buzz do Poznania
  • Obecnie ten samochód powstaje w fabryce w Hanowerze
  • Według gazety Hannoversche Allgemeine taka opcja jest poważnie brana pod uwagę
  • W Poznaniu w przyszłości może też powstawać Volkswagen Golf

Optymalizacja kosztów to sformułowanie, które marce z Wolfsburga spędza sen z powiek. Niemcy walczą z kryzysową sytuacją i szukają oszczędności. Zamknięcie fabryk w Niemczech jest niemal pewne, tak więc te w innych krajach będą musiały potencjalnie przejąć część produkcji. Niczym w starym powiedzeniu, "czyjeś nieszczęście oznacza czyjeś szczęście", te zmiany mogą oznaczać rewolucję dla fabryki w Poznaniu. Może do niej trafić Volkswagen ID.Buzz, a w przyszłości także Golf.

Volkswagen ID.Buzz w Poznaniu? Taki scenariusz jest poważnie brany pod uwagę

Jak donosi Hannoversche Allgemeine, władze koncernu poważnie rozważają taką propozycję. Nie wiadomo tylko, czy chodzi o całkowite przeniesienie produkcji, czy też częściowe. Najprawdopodobniej kluczem jest to, aby wykorzystać moce produkcyjne zakładu w Polsce. ID.Buzz nie jest hitem marki - w tym roku łącza sprzedaż tego modelu może nie przekroczyć 40 000 aut. Tymczasem Volkswagen zakładał, że sięgnie ona 130 000 egzemplarzy.

Volkswagen ID Buzz Poznań

Fabryka w Poznaniu może być kluczowym elementem w planach Volkswagena. Od kilkunastu miesięcy mówi się o potencjalnym przeniesieniu produkcji Golfa do naszego kraju. Trudno jednak powiedzieć, czy będzie to spalinowy model, który zostanie z nami jeszcze przez wiele lat, czy też jego elektryczny następca.

Volkswagen obecnie prowadzi negocjacje ze związkami zawodowymi IG Metall, które chcą nie tylko mniejszych cięć, ale i podwyżek dla pracowników. Tymczasem niemiecki koncern zmierza w innym kierunku: stawia na ograniczenie pensji i chce zamknąć dwie lub trzy fabryki w Niemczech. Kolejna tura negocjacji ma ruszyć 16 grudnia. Zarówno Volkswagen, jak i reprezentanci związków zawodowych, zaczynają budować wspólny grunt. Do finalnego prorozumienia jest jednak jeszcze bardzo długa droga.

Obecnie fabryka Volkswagena w Poznaniu produkuje modele Caddy i Crafter, a także Forda Tourneo Connect - bliźniaka Caddiego. Nowy model Transporter i Caravelle wyjeżdża zaś z fabryki Forda w Turcji, gdyż jest to z kolei konstrukcja bazująca na Fordzie Transicie Custom.