ZD D2S - chiński samochód elektryczny wjeżdża na polski rynek
Pod nikomu nic nie mówiącą nazwą ZD D2S kryje się elektryczny mikrosamochód chińskiej produkcji. Już niebawem będzie on oferowany na naszym rynku.
ZD D2S to dzieło firmy Zhidou Electric Vehicles, spółki należącej do koncernu Geely. Jak zapewne kojarzycie Geely jest aktualnie jednym z największych producentów samochodów na świecie - poza rynkiem chińskim, który zasypuje najróżniejszymi swoimi produkcjami, w portfolio ma takie marki jak Volvo, Lotus czy LYNK&CO.
ZD D2S trafi do Polski dzięki firmie Electric Vehicles Poland, należącej do holdingu Holding 1, będącego między innymi polskim importerem Infiniti. Jak podkreśla prezes Holding 1, Adam Pietkiewicz, Electric Vehicles Poland ma stworzyć nowy kierunek w polskiej elektromobilności oraz jednocześnie zagospodaruje niszę mikrosamochodów.
ZD D2S mierzy 2,8 metra długości i 1,5 metra szerokości, co klasyfikuje to auto jako rywala m.in. Smarta. Stylistyka nadwozia jest specyficzna - wizualnie samochód ten przypomina małą bańkę. Co ciekawe wnętrze jest już zdecydowanie bardziej konwencjonalne i może podobać się wielu osobom. ZD D2S korzysta z 54-konnego silnika elektrycznego (30 kW). W połączeniu z baterią o pojemności 18 kWh D2S ma oferować do 150 kilometrów zasięgu według normy NEDC. Producent podkreśla jednak, iż jeżdżąc spokojnie i powoli na jednym ładowaniu można pokonać ponad 200 kilometrów. Wadą D2S jest natomiast brak funkcji szybkiego ładowania.
ZD D2S ma być bogato wyposażone. Samochód ten oferowany jest już na Słowacji, gdzie w standardzie znajdziemy ledowe światła z tyłu, elektrykę szyb, cyfrowe zegary czy radio z USB. W opcji dostępna jest z kolei automatyczna klimatyzacja oraz skórzana tapicerka. Niestety, wszystko wskazuje na to, że D2S może mieć problem z ceną - u naszych południowych sąsiadów model ten wyceniono na około 82 000 zł. Jeśli Electric Vehicles Poland nie powalczy o lepsze ceny, to D2S raczej nie stanie się zbyt częstym widokiem na naszych ulicach.
Samochód ten prezentowany jest na kongresie Impact Mobility rEVolution'18 w Katowicach.