Zeekr 001 po modernizacji jest diabelnie szybki. Zarówno na drodze, jak i pod ładowarką

W Chinach debiutuje Zeekr 001 po modernizacji. Zaktualizowany model ma abstrakcyjne osiągi i nową architekturę, pozwalającą na błyskawiczne ładowanie.

Po czterech latach na rynku przyszedł czas na lifting. Oferowany również w niektórych krajach Europy Zeekr 001 przechodzi modernizację. Ale, tradycyjnie dla producentów z Chin, modernizacja nie obejmuje tylko uaktualnienia wyglądu, wnętrza czy wyposażenia. Tu zmieniło się sporo, jeśli chodzi o technologię.

Zeekr 001 skorzysta z architektury 900V

Jakby dużo było aut, które wykorzystują architekturę 800V, to Chińczycy właśnie z niej zrezygnowali. W 001 przeszli na jeszcze wyższe napięcie, co pozwoli dodatkowo wykorzystać szybsze ładowarki.

I Zeekr 001 ma się tu czym pochwalić.

Zeekr 001

Klienci będą mogli wybrać jeden z dwóch rodzajów napędu.

Odmiana RWD, czyli słabsza, ma 503 KM oraz akumulatory CATL Qilin o pojemności 103 kWh. Do 100 km/h przyspiesza w niecałe 5 sekund, a naładowanie tej dużej baterii zajmuje 10 minut (od 10 do 80%). Zasięg wg chińskich norm pomiaru to 810 km.

Mocniejsza wersja AWD ma łącznie, systemowo 925 KM pod prawą nogą. Są też dwie wersje baterii - albo ta sama bateria CATL Qilin o pojemności 103 kWh, albo mniejszy akumulator Golden Brick o pojemności 95 kWh. Między ładowaniami przejedzie (wg CLTC) 710 lub 762 km.

Mniejszy z akumulatorów obsługuje prędkość ładowania 12C. To oznacza, że od 10 do 80% ładuje się w zaledwie 7 minut.

W każdej z wersji Zeekr 001 AWD jest absurdalnie szybki. Do 100 km/h przyspiesza w 2,83 sekundy i rozpędza się do 280 km/h. To rzadkość jak na "zwykłe" auta elektryczne.

Poza tym zaktualizowano wnętrze - pojawił się 16-calowy ekran o rozdzielczości 3,5K oraz dach panoramiczny "Starry Sky Concert Hall". Tak, ma panoramiczny dach z 500 punktami świetlnymi, które mogą wyświetlać wybrane konstelacje rozgwieżdżonego nieba. Można tym sterować z panelu przy tylnej kanapie. Miłe uzupełnienie dla rozkładanych foteli z tyłu i skóry Nappa oraz alcantary. Bo to nimi wykończony jest liftback z Chin.

Wymiary pozostały bez zmian - auto ma 4977/1999/1545 mm i rozstaw osi 3005 mm. Można też dobrać sporo dodatków, również pasujących kolorystycznie do wybranego lakieru. Spoilery, lusterka, logo, koła, czy zaciski mogą być personalizowane.

Jest spora szansa, że ten model trafi do Europy, choć na pewno nie do wszystkich krajów. Ale spokojnie, zobaczymy go na ulicach.