Ten SUV ma podbić Europę. To zwiastun elektrycznego Volvo XC60

Długością równa się z Volvo XC60 i z Mazdą CX-60, ale rozstaw osi plasuje ten model znacznie wyżej. Do tego oferuje do 639 KM i ma 615 kilometrów zasięgu. Oto Zeekr 7X, czyli SUV, który właśnie wjeżdża na europejskie drogi.

  • Grupa Geely rozwija w Europie ofertę kolejnej marki
  • Zeekr ma być "technologiczną" firmą w portfolio tego koncernu
  • Nowy model, 7X, to przedsmak elektrycznego Volvo XC60

W ofercie grupy Geely można się zgubić. O tym, że ten chiński koncern jest właścicielem Volvo, wiedzą wszyscy. Mało kto jednak pamięta o takich markach jak Zeekr czy Lynk&Co. Ta ostatnia zamierza rozwijać ofertę hybrydowych modeli w Europie, zaś Zeekr skupi się na nowoczesnych elektrykach. Jednocześnie w portfolio Geely wciąż jest Polestar i chociażby Lotus. Mówimy więc o mocnych graczach na rynku. Wspomniany Zeekr wprowadza do oferty nowy model o nazwie 7X. To ciekawa propozycja z jednego prostego powodu: jest w pewnym sensie zapowiedzią elektrycznego Volvo XC60.

Zeekr 7X ma wymiary plasujące go w jednym z najpopularniejszych segmentów na rynku

A mowa o klasie takich jak jak właśnie Volvo XC60, Mercedes GLC, BMW X3, czy Audi Q5. Zeekr, w przeciwieństwie do tych aut, jest w pełni elektryczny, co w obecnych czasach może stanowić pewne wyzwanie. Geely chce jednak zdywersyfikować swoją ofertę, aby na rynku pojawiały się auta wypełniające wszystkie nisze.

Chiński koncern określa ten samochód jako "software defined vehicle". Pod tym określeniem kryje się oprogramowanie, które de facto stanowi największą wartość auta. Odpowiada ono nie tylko za obsługę wszystkich elementów z zakresu komfortu użytkowania, ale wpływa także na zasięg i wydajność samochodu.

Zeekr 7X Volvo XC60 2025

Zeekr 7X ma 4745 mm długości i aż 2900 mm rozstawu osi. Dzięki temu oferuje naprawdę przestronny kokpit i duży bagażnik o pojemności 539 litrów. Do tego pod maską z przodu kryje się 66-litrowy frunk.

We wnętrzu znajdziemy przede wszystkim 16-calowy ekran multimediów, który obsługuje procesor Qualcomm 8295 Snapdragon, jeden z najszybszych na rynku. Plusem tego auta jest design kokpitu - z zegarami ukrytymi pod daszkiem i z bardzo estetyczną kolorystyką.

Mocną stroną ma być napęd. Zeekr 7X ma baterię 75 kWh (LFP) i 100 kWh (NMC), oferuje do 615 km zasięgu

Ofertę otwiera tutaj mniejsza bateria sparowana z 421-konnym silnikiem napędzającym tylne koła. Tutaj zasięg sięga 480 kilometrów na ładowaniu. We flagowym wydaniu dostajemy zaś 639 KM, co przekłada się na sprint do setki w 3,8 sekundy.

Warto dodać, że Geely postawiło tutaj na nową architekturę platformy - z instalacją 800V. Oficjalnie maksymalna moc ładowania sięga obecnie 480 kW, aczkolwiek takich stacji na drogach jest raptem garstka. Niemniej ładowanie od 10 do 80% ma zajmować kilkanaście minut.

Nowy model Zeekra pojawi się w Europie latem przyszłego roku. Póki co wiadomo, że bazowa wersja w Holandii kosztuje 52 990 euro, czyli nieco ponad 225 000 złotych.