Żegnamy BMW i8. Będziemy tęsknić za tą sportową hybrydą.
BMW zapowiedziało koniec produkcji modelu i8. Po 6 latach produkcji hybrydowe coupe i roadster przejdą do historii. A to naprawdę zadziwiający samochód.
I kto by pomyślał, że trzycylindrowe 1.5 wsparte jednostką elektryczną może wywoływać takie emocje. Jednak konstrukcja BMW i8 oraz jego "wieczny futuryzm", który powoduje, że samochód w ogóle nie wygląda na stary, sprawiła że będziemy za nim tęsknić.
Wszyscy w redakcji go lubimy, mimo że jest wiele lepszych samochodów sportowych. Ale żaden nie jest przy tym tak oszczędny, tak (w gruncie rzeczy) uniwersalny i przyjemny do codziennej jazdy. Mimo kosmicznej ceny sprzedawał się nieźle - BMW mówi o ponad 20 000 sztuk w ciągu sześciu lat produkcji. A koszt modelu Roadster często przekraczał 700 000 złotych.
BMW i8 zostało zaprezentowane podczas nieistniejących już targów IAA we Frankfurcie w 2013 roku. Hybrydowy silnik typu plug-in rozwijał łącznie 362 KM (później 374 KM) i dzięki 4x4 pozwalał na bardzo przyzwoite osiągi. No i jak wyglądał, z tymi unoszonymi drzwiami.
Na koniec Bawarczycy wyprodukują 200 sztuk limitowanej odmiany Ultimate Sophisto Edition. Produkcja BMW i8 zakończy się w kwietniu.