DS 4 z polskim cennikiem. Bastille, Rivoli, Trocadero? Co wybieracie?

Kompaktowy hatchback/crossover trafił do polskiej oferty. Cennik otwiera kwota 114 900 zł za DS 4 ze 130-konnym silnikiem.

Choć na "trójkę" Crossbacka upiornie narzekałem, a DS 7 Crossback ma mikroskopijny bagażnik, to doceniam submarkę DS za jej próby wejścia w premium w iście francuskim stylu. Od pięknych detali we wnętrzu, po linie wyposażenia, którym nadano oryginalne nazwy. Wróćmy jednak do naszego DS 4.

DS 4, a więc spróbuj się nie pogubić

Linie wyposażenia o ładnych nazwach to jedno, a kombinacje w ofercie to już inna bajka. Na początek w konfiguratorze musimy wybrać, jaki DS 4 nas interesuje. Zwykły, Cross (a czemu nie "Traverser"), albo może Performance Line.

DS 4

Bazowy, czyli DS 4 Bastille (mam nadzieje, że nie będzie łatwo go zburzyć) z jednostką Puretech 130 kosztuje 114 900 zł. Performance Line jest droższy o 20 tys. zł. W tej cenie otrzymujemy 19-calowe felgi, wnętrze z alcantarą, sportowe akcenty na nadwoziu, inne fotele i również 130-konny silnik z automatyczną, ośmiobiegową skrzynią.

Jeśli zależy nam na wersji "uterenowionej" Cross, to cennik rozpoczyna wersja Trocadero (czyli nie zupełnie bazowa) za 142 900 zł. Dodatkowo otrzymamy tu kilka "terenowych" acesoriów w stylu inaczej wystylizowanych zderzaków ze srebrnymi wstawkami, czarne relingi, a także asystenta zjazdu ze wzniesienia. Pojawi się także Advanced Traction Control, czyli inaczej nazwany system sterowania trybami jazdy, pomocny podczas zjazdu z asfaltu.

Gama silnikowa jest podobna - od 130-konnej benzyny do hybrydy o mocy 225 KM.

Puretech 130 AT8 Puretech 180 AT8 Puretech 225 AT8 E-Tense 225 Hybrid BlueHDI 130 AT8
Performance Line 134 900 zł 144 900 zł - 177 900 zł 141 900 zł
Performance Line+ 151 900 zł 161 900 zł 173 900 zł 194 900 zł 158 900 zł
Cross Trocadero 142 900 zł 152 900 zł - 185 900 zł 149 900 zł
Cross Rivoli 157 900 zł 167 900 zł 179 900 zł 200 900 zł 164 900 zł

 

Standardowy DS 4 dostępny jest we wspomnianych, nawiązujących do dzielnic Paryża wersjach Bastille, Bastille+, Trocadero, Rivoli oraz na start w topowej wersji La Premiere. Lista wyposażenia tych ostatnich jest długa i składa się z dużej ilości eleganckich materiałów i wykończeń. Ale odmiany z niższych mają małe koła i dopiero w Bastille+ pojawiają się czujniki parkowania z tyłu. Tutaj mamy też mocno ograniczony wybór silników.

DS 4

W Trocadero (Na Trocadero?) dostaniemy już wyświetlacz typu HUD, aktywny tempomat oraz rozbudowany system nawigacyjny DS Iris. Ale to wymaga wyłożenia minimum 139 900 zł.

Tak prezentuje się pełny cennik:

Puretech 130 AT8 Puretech 180 AT8 Puretech 225 AT8 E-Tense 225 Hybrid BlueHDI 130 AT8
Bastille 114 900 zł - - - -
Bastille+ 119 900 zł - - - 126 900 zł
 Trocadero 139 900 zł 149 900 zł - 182 900 zł 146 900 zł
 Rivoli 154 900 zł 164 900 zł 176 900 zł 197 900 zł 161 900 zł
La Premiere - 190 900 zł 202 900 zł 223 900 zł -

Jak widać, DS mocno idzie w premium, również cenami. Mimo tego, jesteśmy ciekawi, jak prezentuje się najnowszy projekt marki.