DS 4 powraca jako elegancki hatchback. Czy namiesza w segmencie aut kompaktowych?
DS 4 powraca w nowym wydaniu - tym razem jako elegancki i nowatorski hatchback, który ma być motorem napędowym francuskiej marki. Co oferuje, czym zaskakuje?
Oto nowe DS 4 w pełnej krasie. Marka premium stworzona przez PSA, a należąca teraz do połączonego z FCA koncernu Stellantis wypływa na szerokie wody segmentu aut kompaktowych. Czym zaskoczy nas ten samochód i co będzie oferować?
DS 4 - dopracowany design
Francuzi stworzyli naprawdę charakterystyczny język stylistyczny dla marki DS. Nowy model z numerem 4 pokazuje najbardziej wyrafinowane wcielenie tego designu. Zgrabne przetłoczenia i ostre linie tworzą ciekawy i spójny zestaw, który może wpaść w oko. Szczególnie charakterystyczny jest tutaj front z ledowymi "kłami" otaczającymi grill. Z modelu DS 3 Crossback zapożyczono z kolei chowające się w linii nadwozia klamki.
Warto wspomnieć, że DS 4 oferowane będzie w kilku wydaniach. Obok eleganckiej stylizacji dostaniemy też model Performance o sportowym charakterze, oraz podniesionego Crossbacka.
Bardzo elegancko prezentuje się też kokpit. Duże brawa należą się DS-owi za wkomponowanie ekranu w linię deski rozdzielczej. Wygląda to ciekawie i sprawia, że auto nie przypomina samochodów konkurencji. Francuzi chwalą się materiałami wykończeniowymi i nowoczesnymi multimediami, które debiutują w tym aucie. Ciekawostką jest 21-calowy wyświetlacz HUD, który będzie przekazywać dane bezpośrednio na szybie. Na liście opcji znajdzie się też mocne nagłośnienie przygotowane przez francuskiego Focala.
DS 4 mierzy 4,4 metra długości, 1,83 metra szerokości i 1,47 metra wysokości. Zrezygnowano więc z zaokrąglonej bryły poprzednika na rzecz dużo bardziej wyrafinowanego stylu. W nadkolach znajdziemy felgi mające nawet 20 cali. Oczywiście będą one oferowane w wielu wzorach, często niebanalnych i nieoczywistych.
Auto zbudowano na platformie EMP2, czyli tej samej, którą znajdziemy w DS 7, w Citroenie C4 czy w wielu innych autach dawnego PSA.
DS 4 - od 130 do 225 KM mocy
Pod maską znajdziemy tak naprawdę trzy jednostki napędowe, oferowane jednak w wielu wariantach. Gamę otwiera konstrukcja 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Półkę wyżej stoi silnik 1.6 PureTech 180 KM, zaś na szczycie mamy 225-konny wariant tej jednostki. Taką samą moc oferuje również hybryda plug-in, zapewniająca dodatkowo do 50 kilometrów zasięgu na prądzie. Diesel będzie tylko jeden - to silnik 1.5 BlueHDI o mocy 130 KM. W zależności od wersji dostaniemy 6-biegową manualną skrzynię lub 8-biegowy automat.