Zapamiętajcie tę nazwę: Toyota GR MR2. Japończycy szykują wielki powrót
Toyota GR MR2 nadchodzi wielkimi krokami. Japończycy właśnie postawili kolejny krok w kierunku przywrócenia tego modelu do oferty.
Uwaga, wstrzymać druk! Kultowa Toyota z centralnie umiejscowionym silnikiem wraca do gry. Marka zarejestrowała nazwy Toyota GR MR2 oraz GR MR-S w urzędach patentowych Japonii i Australii. Ten ruch nastąpił po wcześniejszych deklaracjach o rozbudowie gamy Gazoo Racing. Czy jesteśmy więc o krok bliżej premiery tego auta?
Toyota GR MR2 to tylko "składowa" większej gamy
Gama GR stale rośnie - a lada chwila stanie się de facto osobną marką w szeregach japońskiego koncernu. W ofercie znajdują się już GR Yaris i GR Corolla, natomiast marka zapowiedziała GR Celicę, kolejne generacje GR86 i GR Supry, a także flagowy model GR GT, który zadebiutuje 4 grudnia o godzinie 21 czasu tokijskiego.
Nowe nazwy GR MR2 i GR MR-S idealnie pasują do tej układanki - otwierają drogę do ponownego wejścia w segment dwumiejscowych sportowych aut z centralnie ulokowanym silnikiem.
Toyota zaprezenrtowała model MR2 w 1984 roku, aby zaoferować przystępny cenowo, lekki samochód z nietypową architekturą napędu i z napędem na tylną oś.
Druga generacja z 1989 roku zyskała przydomek "Ferrari dla ubogich". Z kolei trzecia odsłona w 1999 roku zmieniła formułę na lekkiego roadstera. Ostatni egzemplarz opuścił fabrykę w 2007 roku. Model nosił różne nazwy zależnie od rynku, w tym MR-S w Japonii oraz MR2 Roadster w Europie.
O MR2 mówi się już od dawna
W 2023 roku Toyota zaprezentowała koncepcyjny FT-Se podczas Japan Mobility Show. Auto miało proporcje sugerujące powrót do idei średniosilnikowego sportowego modelu. Choć projekt przedstawiono jako elektryczny, z czasem pojawiły się informacje o możliwym powrocie MR2 z silnikiem spalinowym.
W styczniu 2025 roku na Tokyo Auto Salon pojawił się prototyp GR Yaris M, który wyposażono w turbodoładowany, centralnie umieszczony silnik 2.0 oraz napęd AWD. Inżynierowie określali projekt jako "MR-coś", co wskazywało na przymiarki do powrotu kultowego modelu.
Japońskie media sugerowały, że planowana GR Celica może otrzymać centralny układ napędowy, natomiast najnowsze zgłoszenia patentowe pokazują inną strategię. Toyota najwyraźniej zamierza oddzielić oba modele, aby GR MR2 i GR Celica funkcjonowały jako niezależne projekty.
Kiedy poznamy ten model?
Toyota nie potwierdziła jeszcze oficjalnej daty premiery. Jednakże zgodnie z tempem działań, nowy model mógłby trafić do produkcji około 2027 lub 2028 roku.


