Toyota GT86 drugiej generacji jest już testowana. Zmieni się nazwa modelu

Ulubienica tunerów i kierowców kochających surowe doznania z jazdy Toyota GT86 doczeka się drugiej generacji. Auto jest już testowane w USA.

Toyota GT86 wraz z bliźniaczym Subaru BRZbardzo szybko stała się ulubionym samochodem wielu osób. Dlaczego? Nigdy nie był to szybki samochód. Niedobory mocy rekompensował jednak świetnymi właściwościami jezdnymi i tylnym napędem, dającym dużo radości z kontrolowanych poślizgów. Teraz przyszedł czas na drugie wcielenie tych modeli. Co się zmieni?

Przede wszystkim Toyota GT86 stanie się modelem GR86

To dość oczywiste, gdyż wszystkie nowe sportowe modele tej marki zyskują nomenklaturę GR. Odnosi się ona do Gazoo Racing, czyli zespołu wyścigowego i działu odpowiadającego za topowe auta Toyoty.

Toyota GT86 Zdjęcie: @kystify (Instagram) via Matt Maran Motoring

Według wstępnych informacji nowa Toyota GT86 (lub już GR86) będzie wykorzystywała aktualną platformę. Podobno producent zrezygnował z różnych powodów z przesiadki na nową konstrukcję TNGA.

Sercem będzie jednostka 2.4

Pochodzi ona oczywiście ze stajni Subaru i jest znana z aktualnie oferowanych w USA modeli tej marki. Stosowny tuning przeprowadzi Toyota wraz z Subaru, co ma zaowocować mocą na poziomie 220 KM.

Ten nieznaczny przyrost mocy nieco martwi, gdyż auto ma nieco przytyć. Zwiększą się też jego wymiary, choć nie można spodziewać się wielkiej różnicy.

Stylistyka pozostaje niespodzianką

Można spodziewać się, że Japończycy pójdą tutaj w nowym kierunku, nawiązując nieco do innych aut marki. Zdjęcia zamaskowanego prototypu przywodzą nieco na myśl studyjny projekt GRMN Racing z 2013 roku. Nieco bardziej płaski przód w połączeniu z zachodzącymi na boki (najprawdopodobniej) tylnymi lampami stworzy ciekawą i świeżą kombinację.

Toyota GT86

Produkcyjny wariant powinniśmy poznać w przyszłym roku. Pod znakiem zapytania stoi obecność tego auta. Trudno powiedzieć, czy Japończycy pokuszą się o inwestowanie w wariant spełniający wszystkie normy narzucone na Starym Kontynencie. Tutaj pierwsze skrzypce może grać jednak dwulitrowa GR Supra.

Zdjęcia: Kystify (Instagram) via Matt Maran Motoring (YouTube)