Lżejsza i słabsza Toyota Supra dostępna w Europie
Toyota Supra będzie dostępna w Europie z mniejszym silnikiem. Dwulitrowa jednostka zadebiutuje w coupe wiosną tego roku, rok po premierze w Japonii.
Toyota Supra do tej pory w Europie dostępna była tylko w topowej specyfikacji z silnikiem 3.0 o mocy 340 KM. Teraz Europejczycy również otrzymają odmianę z czterocylindrową jednostką.
Supra 2.0 ma również silnik, którego pochodzenie wskazuje na Monachium. Innymi słowy to ten sam silnik, który mieliśmy w teście w BMW Z4 sDrive30i. Dwulitrowy silnik osiąga tu 258 KM i 400 Nm momentu obrotowego. W standardzie znajdzie się ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Napędzane tylne koła wysyłają Toyotę do 100 km/h w 5,2 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Mniejszy silnik to jednak pewne plusy. Przede wszystkim - 100 kilogramów niższa masa i inne umiejscowienie jednostki napędowej. Jest bliżej środka pojazdu, a rozkład mas wyrównano do proporcji 50:50.
Toyota Supra 2.0 na start w Europie dostanie limitowaną wersję Fuji Speedway. Klienci, którzy ją wybiorą, otrzymają metaliczny biały lakier na samochodzie, czerwone lusterka oraz wnętrze wykończone w czerwieni i czerni skórą oraz alcantarą. Dziewiętnastocalowe felgi będą matowoczarne. Limitowana edycja będzie obejmowała jedynie 200 egzemplarzy.
W standardzie otrzymamy mniejsze o cal koła, system multimedialny bez nawigacji z ekranem o przekątnej 8,8 cala, czterogłośnikowy system audio oraz wykończenie tapicerką z alcantary. O bezpieczeństwo ma dbać niemal pełen komplet asystentów jazdy. Wyposażenie będzie można rozbudować dużą ilością dodatków i pakietów.
Sprzedaż samochodu rozpocznie się w marcu, ale póki co nie poznaliśmy jeszcze cen modelu.