Elektryczny kamper nie ma sensu. Volkswagen mówi otwarcie o swojej decyzji

Elektryczny kamper to koncepcja ciekawa na papierze i mało interesująca dla klientów. Niemiecka marka nie pozostawia wątpliwości: to jeszcze nie ten moment. Tym samym Volkswagen ID.Buzz nie zyska wersji California.

  • Od pewnego czasu mówiło się o problemach z wagą w przypadku projektu elektrycznego kampera - Volkswagena ID.Buzz California
  • Finalnie taki pojazd w ogóle nie trafi na rynek
  • Niemcy argumentują swoją decyzję także w inny sposób

Czy kamper na prąd to dobry pomysł? Wszystko wskazuje na to, że jeszcze nie. Taki samochód generuje dużo problemów. Po pierwsze - przy mniejszym zasięgu pojawia się problem z ładowaniem w różnych odległych miejscach. Po drugie - połączenie wyposażenia kampera z masą elektryka oznacza, że taki pojazd staje się bardzo ciężki. Trzecią kwestią są preferencje klientów. Łącząc te wszystkie fakty marka z Wolfsburga podjęła decyzję - Volkswagen ID.Buzz California nie trafi na rynek.

Niemcy stawiają za to na inny model, który będzie "sprawdzianem dla klientów" w najbliższych latach.

Volkswagen ID.Buzz California nie powstanie, bo nie ma dla niego rynku

To kluczowy argument. Lars Krause, szef sprzedaży i marketingu w Volkswagen Samochody Użytkowe powiedział wprost, że na tę chwilę nie ma zainteresowania elektrycznymi kamperami ze strony klientów. A skoro rynek nie istnieje, to nie ma sensu tworzyć go, aby nie sprzedawać nowych samochodów.

Nie oznacza to jednak, że marka nie obserwuje konkurencji i trendów. Sprawdzianem dla elektryfikacji, choć w hybrydowym wydaniu, będzie nowy Volkswagen California bazujący na modelu Multivan T7. W ubiegłym roku poznaliśmy prototyp tego auta, zaś w tym zadebiutuje produkcyjna wersja, która zapewne nie będzie się różnić zbyt mocno.

Volkswagen ID.Buzz California

Krause zauważa, że jeśli w tym modelu klienci skuszą się na hybrydę plug-in, to będzie to znak, że w przyszłości rozważą elektryczny samochód. Jeśli jednak w statystykach sprzedaży wygra diesel, to jasno to wskaże upodobania rynku.

W efekcie amerykańscy klienci marki znowu obejdą się smakiem. California zbudowana na Multivanie nie trafi za ocean, zaś ID.Buzz pozostanie "zwykłym" vanem. Warto też zauważyć, że w USA jest on oferowany wyłącznie w wersji z długim rozstawem osi. A to oznacza, że być może prywatne firmy podejmą się próby przebudowania tego samochodu.