152 600 złotych za konkurenta Superba. BYD Seal 6 DM-i debiutuje w Polsce
BYD Seal 6 DM-i wchodzi do gry w segmencie, który niegdyś był europejską potęgą. Chińczycy zaskoczyli przede wszystkim cenami.
Chiński gigant rozszerza swoją europejską ofertę i wprowadza na rynek, także w Polsce, nowy model BYD Seal 6 DM-i. Auto dostępne jest w dwóch wersjach nadwozia. Jest to klasyczny sedan (spore zaskoczenie w tych czasach) oraz kombi nazywane handlowo Touring. Producent postawił na technologię DM-i, czyli na hybrydę plug-in, która łączy jazdę w trybie elektrycznym ze wsparciem ze strony silnika benzynowego.
BYD Seal 6 DM-i. Jakie wymiary ma ten samochód?
Sedan ma 4840 mm długości, 1875 mm szerokości i 1495 mm wysokości. Rozstaw osi 2790 mm plasuje go powyżej sedanów segmentu C, ale jednocześnie oddala nieco od Skody Superb, Volkswagena Passata i Toyoty Camry. Bagażnik oferuje 491 litrów, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy 1370 litrów.
Touring ma identyczną długość i szerokość, ale wysokość wzrosła do 1505 mm. Bagażnik mieści od 500 litrów do 1535 litrów po złożeniu siedzeń, co czyni go najbardziej pojemnym modelem w gamie BYD w Polsce.
Pod maską znajdziemy jeden napęd w dwóch wersjach
Układ Hybrid Super DM opiera się na silniku benzynowym 1.5 Xiaoyun oraz baterii Blade LFP. Wersje różnią się pojemnością akumulatora i mocą systemową.
Bazowa wersja Boost ma akumulator o pojemności 10,08 kWh. Tutaj moc systemowa to 135 kW (183 KM). Zasięg w trybie elektrycznym sięga 55 km (sedan) lub 50 km (Touring). Łączny zasięg to z kolei 1505 km (sedan) i 1350 km (Touring).
Półkę wyżej stoi wersja Comfort Lite / Comfort. Tutaj znajdziecie akumulator o pojemności 19 kWh, a moc systemowa to 213 KM (156 kW). Zasięg w trybie elektrycznym wynosi 100-105 kilometrów, a łączny zasięg to 1455 km w sedanie i 1350 km w Touringu.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje odpowiednio 8,9 s w wersji Boost oraz 8,5 s w Comfort. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.
Średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP to od 1,5 do 2,6 l/100 km w zależności od wersji, a emisja CO₂ to około 34 g/km. Samochód posiada także funkcję Vehicle-to-Load (V2L), umożliwiającą zasilanie urządzeń zewnętrznych mocą do 3,3 kW.
Co znajdziemy w wyposażeniu tego samochodu?
W standardzie oferowane są reflektory LED, cyfrowy zestaw wskaźników 8,8 cala, centralny ekran 12,8 cala (lub 15,6 cala w Comfort), kamera cofania, czujniki parkowania, a także pełny pakiet systemów bezpieczeństwa. Wersje Touring dodatkowo mają elektryczną klapę bagażnika i relingi dachowe.
Wyższe wersje oferują panoramiczny dach, ambientowe oświetlenie, podgrzewaną kierownicę, 18-calowe felgi i bardziej zaawansowany system audio.
Jakie różnice są pomiędzy wersją Comfort Lite i Comfort? Po pierwsze - niewielkie, gdyż ograniczają się głównie do rozmiaru ekranu. Po drugie, ten nieco tańszy wariant ma mniej "bajerów" na pokładzie, ale mowa tutaj głównie o elementach z zakresu komfortu.
BYD Seal 6 DM-i - ile kosztuje w Polsce?
Nowy model BYD właśnie teraz debiutuje w salonach w Polsce. Cennik przedstawia się następująco:
SEAL 6 DM-i Boost (sedan): 152 600 zł
SEAL 6 DM-i Comfort Lite (sedan): 176 300 zł
SEAL 6 DM-i Comfort (sedan): 180 600 zł
SEAL 6 DM-i Touring Boost (Touring): 159 100 zł
SEAL 6 DM-i Touring Comfort Lite (Touring): 182 800 zł
SEAL 6 DM-i Touring Comfort (Touring): 187 100 zł
Wszystkie wersje objęte są 6-letnią gwarancją producenta oraz 8-letnią gwarancją na układ napędowy i akumulator. Pierwsze dostawy do klientów w Polsce ruszą jeszcze w tym miesiącu.


