2019 Mercedes Klasy A zaprezentowany podczas ESL One w Katowicach [ZDJĘCIA]

Jako jedna z pierwszych redakcji w Polsce mieliśmy okazję zapoznać się z bliska z nowym Mercedesem Klasy A - model ten został oficjalnie zaprezentowany podczas turnieju ESL One w Katowicach.

Oto znak czasów - nowy Mercedes Klasy A, jeden z najważniejszych modeli w gamie tego producenta, został oficjalnie zaprezentowany na dwa tygodnie przed targami w Genewie. Gdzie? W Polsce, a konkretniej w Katowicach, podczas turnieju ESL One w grę DOTA 2. Mówi Wam to coś? Zapewne czytając to przecieracie oczy ze zdumienia. Nie ukrywamy - my też byliśmy mocno zaskoczeni, tym bardziej, że rynek gier jest nam całkowicie obcy.

2019 Mercedes Klasy A na ESL One Katowice | fot. Maciej Kuchno

ESL One połączono z Intel Extreme Masters - czyli wydarzeniem, które przyciąga wielu graczy oraz ludzi zainteresowanych komputerami. Czemu takie miejsce wybrano do zaprezentowania Klasy A? Nowy kompakt Mercedesa jest aktualnie jednym z najbardziej zaawansowanych aut w ofercie tej marki. To właśnie w nim zadebiutował system MBUX, czyli infotainment nowej generacji. Mercedes Klasy A kierowany jest też do młodszych odbiorców, zainteresowanych nowinkami technologicznymi.

Jak prezentuje się z bliska nowa Klasa A? Przede wszystkim zdecydowanie lepiej niż na zdjęciach. Front jest agresywnie narysowany i ciekawie buduje sylwetkę pojazdu. W linii bocznej brakuje może nieco wyraźniejszych przetłoczeń, ale linia ciągnąca się od przedniego do tylnego błotnika dodaje mu nieco lekkości. Tył to chyba jednej z najbardziej polaryzujących elementów tego auta - jedni go pokochają, inni będą kręcić nosem. Ja osobiście nie jestem jego fanem, ale z wyrażeniem finalnej opinii wstrzymam się do dłuższego kontaktu z tym samochodem.

2019 Mercedes Klasy A na ESL One Katowice | fot. Maciej Kuchno

Wnętrze z jednej strony wygląda jak ewolucja aktualnego, a z drugiej urzeka minimalizmem i prostotą. Oczywiście pojawiły się tutaj dwa charakterystyczne ekrany, połączone pod jedną taflą szkła. Niestety nie mieliśmy okazji przetestować działania systemu MBUX - a szkoda, bo to jeden z najciekawszych elementów tego auta. Opinie dotyczące jakości także wstrzymamy do kontaktu z pierwszymi produkcyjnymi autami - mogą pojawić się pewne różnice w zastosowanych materiałach. Na tę chwilę drzwi robią bardzo dobre wrażenie. Niestety kontrastem jest tutaj górna partia deski rozdzielczej, wykończona cienką warstwą miękkiego plastiku/eko-skóry. Pod spodem wyczuwalny jest już twardy element, który po prostu obszyto. Elementy wokół nawiewów pokryto zaś czymś, co przypomina skrzyżowanie gumy i eko-skóry. Dziwne, ale ciekawe.

Do plusów zaliczyć trzeba duży touchpad obsługujący system inforozrywki. Nie udało mi się go sprawdzić "w faktycznym użytkowaniu", ale dzięki chropowatemu matowemu materiałowi nie zbiera on odcisków i zapewnia przyjemne odczucia przy przesuwaniu po nim palcem.

Nowa Klasa A urosła i to czuć, zwłaszcza z tyłu. Nawet za wyższym kierowcą pozostanie wystarczająco dużo miejsca dla równie wysokiego pasażera. Nie będą to luksusowe warunki, ale na pewno poczujemy się tu lepiej niż w poprzedniku.

Nowy Mercedes Klasy A pojawi się w salonach za kilka miesięcy. Niebawem "oficjalnie" zadebiutuje w Genewie, zaś nieco później, bo na początku kwietnia zobaczycie go także podczas Poznań Motor Show. Będzie to jedna z gwiazd stoiska Mercedesa, choć przedstawiciele marki zapewniają, iż szykują coś znacznie ciekawszego i niezwykle "gorącego". Czyżby nowym model z rodziny AMG, czyli GT4? Zobaczymy.