Skuteczny trolling Audi. R8 dostaje wersję tylnonapędową, niegdyś limitowaną

Właściciele Audi R8 RWS mogą być nieco zirytowani. Tylnonapędowa wersja, niegdyś promowana jako limitowana i niepowtarzalna, trafia do seryjnej sprzedaży.

Cóż, niektórzy mogą czuć się nieco oszukani przez Audi. Dwa lata temu na rynek trafiło Audi R8 RWS, czyli limitowana do 999 egzemplarzy wersja, która wyróżniała się tylnym napędem i specjalnie zestrojonym zawieszeniem. Krótko mówiąc producent z Ingolstadt stworzył wariant dla tych, którzy poszukują prawdziwych wrażeń z jazdy. Tymczasem...

Tylnonapędowe Audi R8 trafia do produkcji seryjnej

Czyli można wejść do salonu, pokazać na takie auto palcem i po kilku miesiącach odebrać wymarzony samochód. Jakby nie patrzeć wprowadzenie tylnonapędowego Audi R8 to dobry ruch, gdyż klientów na taki model nie zabraknie. Najlepsze jest jednak to, że taki wariant dostępny będzie zarówno jako coupe jak i spyder. Stylistycznie tylkonapędówka wyróżnia się wyłącznie detalami, takimi jak minimalnie większe wloty powietrza w zderzaku. Z tyłu znajdziemy z kolei wielkie owalne końcówki wydechu, które ulokowano nieco wyżej. Zamontowano je w lakierowanym na czarny połysk dyfuzorze. W kabinie z kolei napis quattro zamienił się w RWD. Ma to sens, jakby nie patrzeć.

Specyfikacja tylnonapędowego Audi R8 jest identyczna jak w wersji RWS. Mamy więc do dyspozycji 5.2-litrowe V10, które generuje 540 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do setki wynosi 3,7 sekundy w wersji coupe i 3,8 sekundy w Spyderze. Dodam tylko, że R8 RWD jest lżejsze o 65 kg w zamkniętym wariancie i 55 kg w Spyderze.

Najważniejsza wiadomość - tak, będzie chodzić bokiem

Audi oficjalnie potwierdza, że dzięki specjalnemu zestrojeniu zawieszenia i zmodyfikowanej elektronice latanie bokiem czy nawet drifting będzie w tym aucie możliwy. Właściciele 999 egzemplarzy Audi R8 RWS z pewnością cieszą się na te wieści, patrząc na swoje bardzo unikalne auta stojące w garażu.