2020 Toyota Yaris Cross Hybrid. Zadziwiająco odważny i ciekawy projekt!
Czy spodziewalibyście się, że kiedykolwiek auta Toyoty będą ciekawe wizualnie? Oto Toyota Yaris Cross Hybrid - nowy model, który będzie rywalizować w ważnym segmencie.
Samochód ten miał zadebiutować 1,5 miesiąca temu podczas targów w Genewie. Ten rok jednak nie jest lekki, zarówno dla producentów jak i dla nas, dziennikarzy. Japończycy postanowili wstrzymać się z pokazywaniem nowego samochodu, aczkolwiek na szczęście nie czekali zbyt długo. Oto Toyota Yaris Cross Hybrid, czyli nowy crossover tej marki z segmentu B. Do tego zadziwiająco ciekawy i odważny stylistycznie!
2020 Toyota Yaris Cross Hybrid - jak się prezentuje?
Japoński producent postanowił postawić na odważną i nieco masywniejszą stylistykę. Trzeba przyznać, że model ten prezentuje się naprawdę ciekawie. Nie jest to zwyczajnie podniesiony Yaris. Całkowicie nowe nadwozie z masywnym frontem, intrygującym tyłem i "lekko kanciastymi" nadkolami tworzy tutaj ciekawy zestaw.
Rodzina modelu Yaris - GR, Cross i klasyczny wariant
Samochód ten pozycjonowany jest poniżej kompaktowego C-HR'a, dlatego też jest odpowiednio mniejszy. Rozstaw osi mierzy 2560 mm, zaś całkowita długość to 4180 mm. To całkiem sporo jak na samochód z segmentu B, co powinno gwarantować przestronne wnętrze i większy bagażnik. Toyota Yaris Cross Hybrid jest większa od swojego standardowego imiennika o 240 mm na długość (bardzo dużo!), 20 mm na szerokość i 90 mm na wysokość.
W kabinie postawiono na praktyczność
O dziwo wnętrze nie przeniesiono bezpośrednio z Yarisa. Wersja Cross zyskała nowy panel klimatyzacji oraz inne zegary, upodabniające ten model do większych modeli marki. Japończycy podkreślają też, że będzie to wyjątkowo przestronne auto.
Tylna kanapa będzie przykładowo składana w proporcjach 40:20:40. Pozwoli to na komfortowe przewożenie większych przedmiotów bez utraty komfortu podróżowania.
Toyota Yaris Cross 2020 - wnętrze
Toyota Yaris Cross Hybrid - także z napędem na cztery koła!
To największa niespodzianka w tym aucie. Mało crossoverów z segmentu B oferuje napęd na cztery koła. Toyota wyłamuje się jednak z ogólnego trendu i dorzuca taką opcję do swojego nowego crossovera. Układ AWD to kombinacja silnika spalinowego, który moc przekazuje na przednie koła, oraz elektrycznej jednostki napędzającej tylną oś. Dzięki temu zachowano zapas przestrzeni we wnętrzu oraz poprawiono trakcję.
Sercem tego auta będzie jednostka 1.5 połączona z systemem hybrydowym. Łączna moc ma wynosić 116 KM, a emisja CO2 to 120 g/km. Wersja z napędem AWD emitować będzie nieco więcej dwutlenku węgla, bo 135 g/km.
Kiedy zobaczymy ten model w salonach?
Nieprędko. Japończycy planują rozpocząć sprzedaż w lecie, ale roku 2021. Toyota Yaris Cross będzie składana w zakładzie w Valenciennes. Rocznie ma powstawać 150 000 egzemplarzy tego modelu.