2021 GMC Yukon i Yukon XL. Kiedy duży SUV jest zbyt mały...

Duży SUV w Europie to auto miejskie w porównaniu z dużym SUV-em w USA. 2021 GMC Yukon i Yukon XL to propozycje dla najbardziej wymagających.

Oto kolejne wcielenie bliźniaka Chevroleta Tahoe i Suburbana. 2021 GMC Yukon i Yukon XL bazują na tych samych podzespołach, jednak oferują dużo bardziej luksusowy charakter. A wszystko to ubrano w prawdziwie amerykański styl.

2021 GMC Yukon & Yukon XL - luksusowo

Duży SUV w USA to nie przelewki. Takie auta to ważny element oferty dla każdego szanującego się producenta. Amerykanie niezmiennie kochają wielkie auta, a gdy oferują dodatkowo luksusowy charakter, to są już prawdziwie rozchwytywanymi propozycjami.

GMC Yukon konstrukcyjnie i wizualnie w wielu aspektach nawiązuje do bliźniaczego Tahoe/Suburbana. Nadwozie dostało tutaj więcej chromów i eleganckich dodatków, zaś we wnętrzu znalazło się lepsze wyposażenie, a całość staranniej wykończono.

Wersja Denali, czyli najwyżej pozycjonowana, dostała za to zupełnie inny kokpit. Wyróżnia go bardziej elegancka i dystyngowana linia. Ekran systemu multimedialnego jest tutaj zabudowany w desce, a górna część z nawiewami ciągnie się od daszka osłaniającego zegary.

Wymiary? "Krótki" Yukon mierzy ponad 5,3 metra długości, zaś wersja XL aż 5,7 metra. W zależności od wariantu możemy więc tutaj uzyskać przestronne wnętrze dla 4, 6 lub 7 osób. Imponują tutaj także możliwości transportowe. Pojemność kufra w krótszym wariancie to maksymalnie 3480 litrów, zaś w większym aż 4097 litrów. Małe dostawczaki mogą czuć się zawstydzone.

Dwa razy V8 + diesel

Pod maską Yukona i Yukona XL znajdą się dwie jednostki benzynowe. Bazowa ma pojemność 5,3-litra i oferuje 360 KM i 520 Nm momentu obrotowego, zaś mocniejsza ma 6,2-litra, 426 KM i 623 Nm momentu. Moc trafia tutaj na cztery koła za pośrednictwem 10-biegowej przekładni automatycznej.

Opcją jest także diesel Duramax. Ma on trzy litry pojemności, oferuje 281 KM i 623 Nm momentu.

W każdym wariancie obecny będzie napęd Active Response 4WD, który w opcji może mieć aktywny dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Nie zabrakło tutaj także zawieszenia o zmiennej sztywności - zarówno dla amortyzatorów jak i pneumatyki.

Auta trafią do salonów w USA w lecie bieżącego roku. Wtedy też klienci poznają szczegółowy cennik nowego Yukona i Yukona XL.