Porsche Cayenne Electric 2026. Najmocniejsze elektryczne drogowe Porsche w historii wjeżdża na scenę

Porsche Cayenne Electric 2026 budzi wiele kontrowersji, ale możecie spać spokojnie - spalinowej wersji nie wyprze z rynku.

Przed Wami nowe Porsche Cayenne Electric 2026 - nowy flagowy elektryk w gamie tej marki. Niemiecki producent stawia na nową dwutorową strategię i obok spalinowego auta prezentuje samochód na prąd.

Najpopularniejszy SUV Porsche wchodzi na nowy grunt i robi to z ogromnym rozmachem. Wersja Turbo Electric oferuje aż 1156 KM, co czyni ją najmocniejszym drogowym Porsche w historii. Tego jeszcze nie grali.

Porsche Cayenne Electric nie jest też przeróbką wersji spalinowej. Porsche zbudowało ten model na wydłużonej platformie PPE, tej samej, którą znamy z Macana Electric. Rozstaw osi wynosi teraz 3020 mm, czyli o 130 mm więcej niż w dotychczasowym Cayenne.

Porsche Cayenne Electric 2026. Wielki akumulator, dużo mocy

Niemiecka marka na dobrą sprawę wykorzystała sprawdzony przepis, aczkolwiek odrobinę go poprawiła na potrzeby tego modelu. Design jest zbliżony do Macana Electric, ale dodano tu więcej kantów i postawiono na masywniejszą linię nadwozia. Charakterystycznym elementem są podzielone przednie lampy i tylna listwa LED, w której stworzono świetlny efekt 3D.

Porsche Cayenne Electric 2026

Wnętrze poznaliśmy już kilka tygodni temu i jest ono dość kontrowersyjne. Duże ekrany, w tym nowy zakrzywiony wyświetlacz Flow Display, dopełniono garścią fizycznych przełączników. Kluczowy jest także nowy wyświetlacz HUD, którego rozmiar sięga 87 cali.

W nowym Cayenne Electric postawiono na solidne wymiary. Większy rozstaw osi daje więcej przestrzeni z tyłu, a pasażerowie dostają elektryczną regulację foteli i podgrzewane siedziska.

Porsche Cayenne Turbo Electric: 1159 KM i 2,5 sekundy do 100 km/h

Zarówno Cayenne Electric, jak i w wersja Turbo, korzystają z napędu na cztery koła z elektronicznym systemem ePTM. Wariant Turbo ma aż 850 kW czyli 1156 KM, co pozwala na sprint do setki w 2,5 sekundy. Z kolei Cayenne Electric oferuje 300 kW czyli 408 KM w trybie Normal, natomiast tryb Launch Control podnosi moc do 325 kW czyli 442 KM. Producent podkreśla też moment obrotowy, który w Turbo sięga 1500 Nm.

Czym różnią się wersje Cayenne i Turbo?

Wariant Turbo korzysta z układu chłodzenia olejowego tylnego silnika. To rozwiązanie pochodzi z motorsportu, dlatego wspiera utrzymanie wysokiej mocy w długich obciążeniach. Turbo przyspiesza do 200 km/h w 7,4 sekundy, a dodatkowy przycisk Push to Pass zwiększa moc o kolejne 130 kW czyli 176 KM na dziesięć sekund.

Bazowa odmiana Cayenne przyspiesza do setki w 4,8 sekundy i rozwija 230 km/h, zatem również spełnia wymagania kierowców, którzy oczekują szybkiego SUVa do codziennych tras. Porsche wykorzystuje rekuperację na poziomie 600 kW. Auto wykonuje około 97 procent hamowań samymi silnikami elektrycznymi, dlatego kierowca rzadko korzysta z klasycznych hamulców.

Porsche Cayenne Electric 2026

Układ jezdny musi "nadążać" za mocą

Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne PASM należy do wyposażenia seryjnego. Wariant Turbo korzysta dodatkowo z układu PTV Plus. Obie odmiany można doposażyć w skrętną tylną oś, która poprawia zwrotność w mieście oraz stabilność przy wysokich prędkościach.

Porsche oferuje też zawieszenie system Active Ride. Ten system niemal całkowicie eliminuje ruchy nadwozia, dlatego Cayenne Turbo zachowuje komfort nawet podczas gwałtownych zmian kierunku.

Cayenne Electric ma ogromny akumulator o pojemności 113 kWh

Nowe elektryczne Cayenne wykorzystuje akumulator o pojemności 113 kWh. Zaawansowane chłodzenie kontroluje temperaturę ogniw, dlatego auto utrzymuje stabilną wydajność w trasie. Cayenne Electric osiąga zasięg zgodny z normą WLTP do 642 kilometrów, natomiast Turbo do 623 kilometrów.

Architektura 800V wspiera bardzo szybkie ładowanie. Maksymalna moc sięga 390 kW, a w idealnych warunkach nawet 400 kW. Naładowanie auta z 10 do 80 procent zajmuje mniej niż 16 minut. Dziesięciominutowa przerwa w podróży ma wystarczyć, aby zwiększyć zasięg o około 325 kilometrów w Cayenne oraz około 315 kilometrów w Turbo.

Nowością jest ładowanie... indukcyjne

Porsche Cayenne Electric jako pierwszy model marki obsługuje ładowanie indukcyjne o mocy do 11 kW. Kierowca parkuje nad płytą, a system automatycznie rozpoczyna proces ładowania baterii.

Porsche Cayenne Electric 2026

Ile kosztuje nowe Porsche Cayenne Electric?

Ceny w Polsce zaczynają się od 446 tysięcy złotych za Cayenne Electric i od 727 tysięcy złotych za Cayenne Turbo Electric.