Afeela zadebiutowała w teledysku Apoki. Właśnie poczułem się bardzo staro
Afeela to marka Sony i Hondy, która ma produkować auta elektryczne. Debiut w teledysku k-popowej artystki Apoki nie dziwi. Nie ma tu bowiem nic realnego
Afeela zadebiutowała na początku tego roku, jako marka. Wcześniej nazywana "A New Company" marka wspólna Hondy oraz Sony ma produkować nowoczesne auta elektryczne. Najwyraźniej projekt Vision-S, którym zadebiutował japoński producent, spodobał się Apoki, nowej "gwieździe" muzyki k-pop. Wokalistka "wzięła" go do swojego najnowszego teledysku Mood V5. I na pewno obejrzą go miliony widzów. Gdzie więc problem i starość?
Apoki nie istnieje
No dobra, istnieje. Ale o ile Afeela może finalnie trafić na drogi, tak Apoki jest... całkowicie wirtualna. A jednocześnie to jedna z najpopularniejszych influencerek i twórców internetowych w Korei. I najpopularniejsza wirtualna. Nawet w sumie nie jest człowiekiem, tylko "królikokształtnym bytem zawieszonym gdzieś w przestrzeni kosmicznej".
Tak więc, proszę Państwa, żyjemy w Matrixie, gdzie wirtualni wykonawcy reklamują nieistniejące samochody. I zapewne spowodują tym olbrzymi wzrost zainteresowania Afeelą.
Apoki rządzi na Tik Toku, gdzie ma 4,5 miliona obserwujących. Na YouTube obserwuje ją ledwie 291 tys., ale w końcu króliko-wokalistka "ma" dopiero trzy lata. Przy okazji, jest "dzieckiem" koreańskiego startupu AFUN Interactive.
Apoki za kierownicą Afeeli
Afeela jest jeszcze młodsza, ale stoją za nią potężne marki. Honda ma odpowiadać za część dotyczącą inżynierii, natomiast Sony będzie tworzyć i implementować technologie do elektrycznego sedana. Nie wiadomo, czy tak jak w teledysku Apoki, samochód będzie mógł jeździć do góry nogami. Być może w wirtualnym świecie metaverse tak, albo jeśli doczekamy się takich dróg.
Na razie wiemy tylko, że samochód ma osiągnąć poziom trzeci autonomicznej jazdy, ma opierać się na oprogramowaniu pobieranym z chmury oraz zapewniać mnóstwo rozrywki. Ma za to odpowiadać szeroki na całą kabinę ekran oraz pełna integracja z Playstation 5. No cóż, skoro Mercedes wprowadza Tik Toka do nowej klasy E, a w Tesli można grać w Wiedźmina, to dlaczego nie można "plejaka" wstawić do samochodu. Afeela najwyraźniej celuje w to pokolenie, które w najmniejszym stopniu będzie interesowało, jakim będzie samochodem. O ile zasięg będzie odpowiedni. Zarówno baterii, jak i... WiFi.
A tymczasem możecie sobie posłuchać Apoki - "Mood V5"