Alfa Romeo Giulia Estrema 2022. Takie Veloce, ale trochę bardziej
Alfa Romeo Giulia Estrema 2022 to limitowana nowość w gamie włoskiego producenta. Stelvio też dostanie nową wersję. Czym się różnią od istniejących?
W ofercie Alfy Romeo pojawiła się, cytując materiały prasowe, "pierwszą globalną serię specjalną". Alfa Romeo Giulia Estrema 2022, tak jak i Stelvio w tej wersji mają być dla purystów motoryzacji. Będzie to pewnego rodzaju pomost pomiędzy odmianami Veloce i Quadrifoglio.
Alfa Romeo Giulia Estrema 2022 - jakie zmiany?
Włosi postanowili podkreślić sportowość nowego modelu, prezentując go w szwajcarskim Hinwil, w siedzibie teamu Alfa Romeo F1 Team.
Alfa Romeo Giulia Estrema 2022 tak naprawdę bazować będzie na odmianie Veloce. Klienci będą mogli wybrać silnik 2.0 Turbo o mocy 280 KM (i 415 Nm momentu obrotowego) lub diesla 2.2 o mocy 210 KM. W obu przypadkach dostępna będzie wyłącznie automatyczna, ośmiobiegowa skrzynia. Napęd w Stelvio będzie wyłącznie na cztery koła, w Giulii klienci będą mogli wybrać. Chyba, że w Polsce - tutaj Alfa Romeo Giulia Estrema 2022 będzie dostępna tylko z napędem Q4. Wersja Veloce również nie jest u nas dostępna jako tylnonapędowa.
To, co wyróżniać będzie Estremę, to aktywne zawieszenie. System kontrolować będzie na bieżąco ustawienia DNA i kalibrować do tego twardość amortyzatorów. Oprócz tego w standardzie będzie samoblokujący mechanizm różnicowy, który ma dodatkowo poprawić prowadzenie auta.
Giulia Estrema będzie delikatnie wyróżniać się z zewnątrz. Do wyboru będą tylko cztery kolory. Oczywiście, pojawi się specjalny emblemat na zderzaku jak i dedykowane, 19-calowe felgi (w Giulii - w Stelvio będą 21-calowe). Oprócz tego szeroko wykorzystano włókno węglowe - z niego będą obudowy lusterek oraz "trilobo" z przodu maski. Karbonowe wykończenia pojawiły się we wnętrzu, dołączając do foteli z tapicerką z z alcantary. Dominującą kolorystyką będzie czerń oraz czerwone wstawki i przeszycia. Na wyposażeniu znajdzie się system audio Harman/Kardon oraz komplet asystentów wspierających podczas tej jazdy, kiedy nie będziemy chcieli korzystać z pełni możliwości usportowionych Alf.
Na razie nie wiemy jeszcze, ile polski klient będzie musiał wydać na tę wersję. Alfa Romeo w odmianie Estrema powinna trafić do pierwszych klientów w trzecim kwartale tego roku. Bliżej tego okresu importer powinien ujawnić cenę. Spodziewamy się jednak, że nie będzie ona kosztować mniej niż 250 tys. za Giulię oraz 280 - 290 tys. zł za Stelvio.