Alfa Romeo Giulia - mechanika emocji
Alfa Romeo w wielkim stylu powraca do zaciętej rywalizacji w segmencie D. Po kilku latach nareszcie doczekaliśmy się auta zajmującego miejsce modelu 159, które ma za zadanie odebrać klientów BMW 3, Audi A4 i Mercedesowi klasy C. Wielce oczekiwana Giulia ujrzała światło dzienne w całej okazałości i już wprowadziła sporo zamieszania w świecie motoryzacji.
O nowej Alfie mówiło się od dawna i jak to zwykle bywa w przypadku włoskiej marki na ustach wszystkich jest jej design. Giulia natychmiast wywołała spore kontrowersje i powstała gorąca dyskusja na temat wyglądu nowego modelu. Negatywnie nastawieni krytycy zarzucą autu mało efektowną sylwetkę i prezencję, w której znajdziemy ślady stylistyki wielu innych producentów.
Z drugiej strony jednak nikt nie może zaprzeczyć, że to prawdziwa Alfa - zwłaszcza z przodu, gdzie agresywne spojrzenie i znak rozpoznawczy marki w postaci wielkiego scudetto będzie z pewnością robił ogromne wrażenie w lusterku wstecznym. Cała karoseria zresztą wygląda jakby auto prężyło muskuły, a w wersji QV z dodatkowe wloty powietrza, przedni splitter i ogromny tylny dyfuzor sprawiają, że mamy do czynienia z jednym z najbardziej zadziornych aut tej klasy, które wrażenie będzie robić nawet kiedy obok stanie Mercedes C63 AMG lub BMW M3.
Giulia nie będzie miała się czego wstydzić przed niemiecką konkurencją także pod względem osiągów. W najmocniejszym wariancie QV otrzyma ona silnik, przy którym palce maczały takie firmy jak Ferrari czy Maserati. Turbodoładowane V6 będzie dysponować mocą 510 KM i pozwoli rozpędzić nową Alfę od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Auto ma być oferowane zarówno z napędem na tył jak i w wersji 4x4. Firma chwali się także świetnymi parametrami dotyczącymi masy - na 1 KM mocy ma przypadać mniej niż 3 kg wagi, a stosunek rozkładu obciążeń między osiami to doskonałe 50:50.
Wśród rozwiązań technicznych odpowiedzialnych za prowadzenie znajdziemy też m.in. wielowachaczowe zawieszenie typu Multilink, sportowo zestrojony układ kierowniczy i kilka elektronicznych nowinek. Giulia ma posiadać system Torque Vectoring, przenoszący w bardziej kontrolowany sposób moc na tylną oś za pomocą podwójnego sprzęgła, pozwalając układowi sterować momentem każdego z kół, oraz Integrated Brake System - łączący w sobie cechy klasycznych systemów ABS i ESP w celu zapewnienia krótkiej i stabilnej drogi hamowania
Poza tym znajdziemy także znaną już z innych modeli technologię Alfa D.N.A., pozwalającą wybierać pomiędzy trybami jazdy o różnej charakterystyce. Na razie producent nie udostępnia oficjalnych zdjęć wnętrza, ale i tu spodziewać możemy się zupełnie nowej deski rozdzielczej, a w wersji QV dużej ilości elementów z włókna węglowego.
Giulia ma być też pierwszym modelem noszącym nowe logo Alfa Romeo i przy okazji ma szansę wydatnie wpłynąć na kondycję całej marki. Na więcej szczegółów dotyczących zwłaszcza słabszych wersji silnikowych będziemy musieli jeszcze poczekać, ale bez względu na gust trzeba przyznać, że koło nowego modelu Alfy nikt nie przejdzie obojętnie.