Alfa Romeo Tonale 2026 ma nową twarz. Jest też więcej mocy
Alfa Romeo Tonale 2026 debiutuje na rynku. Włosi odświeżyli swojego kompaktowego SUV-a, poprawili jakość wnętrza i wzmocnili silnik. Czy to wystarczy, aby poprawić wyniki sprzedaży?
Można śmiało napisać, że jest to samochód, który aż chciałoby się nazwać dobrym. Niestety, włoska marka nie ustrzegła się błędów przy tworzeniu swojego kompaktowego SUV-a, a wyniki sprzedaży nie osiągnęły zakładanego poziomu. Alfa Romeo Tonale 2026 ma poprawić szereg elementów i sprawić, że klienci spojrzą na ten samochód nieco bardziej przychylnym okiem.
Alfa Romeo Tonale 2026 ma nowy wizerunek. Upodobniła się do Juniora - w pewnym sensie
Spokojnie, kształt lamp, a także ogólna forma tego samochodu, nie uległy zmianie. Włosi skupili się na drobnych elementach. Tonale pożegnało się z przesuniętą na bok zderzaka tablicą rejestracyjną - teraz układ jest już klasyczny. Zmieniono kształt wlotów powietrza, w tym całego Scudetto (ma nową "trójwymiarową" fakturę).
Z tyłu także przeprojektowano zderzak, a całość uzupełniono nowymi felgami w rozmiarze 19 (Stile) i 20 cali (Fori). Postawiono tutaj na ciekawe wzory, w tym na charakterystyczne "trójramienne" koła.
W gamie debiutują też nowe lakiery: Rosso Brera, Verde Monza i Giallo Ocra. Będą dostępne obok dotychczasowych odcieni: Nero Alfa, Bianco Alfa, Grigio Vesuvio, Verde Montreal i Blu Misano.
We wnętrzu poprawiono jakość materiałów wykończeniowych
Debiutują tutaj nowe tapicerki, inne obszycie deski rozdzielczej, a także nowe listwy dekoracyjne (z podświetleniem nastrojowym). Fotele, elektrycznie sterowane, mogą być nie tylko podgrzewane, ale i wentylowane. Ładowarka indukcyjna zyskała funkcję chłodzenia smartfona za pomocą nawiewów.
Pod maską znajdziemy trzy silniki: miękką hybrydę, hybrydę plug-in i diesla
Ofertę otwiera znana jednostka 1.5 MHEV Turbo, która zyskała nieco więcej mocy. Po zmianach oferuje 175 KM, a moc przekazuje na przednie koła za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów.
Hybryda plug-in generuje 270 KM, ma napęd na cztery koła (tylna oś napędzana jest jednostką elektryczną) i ma 6-biegowy automat. Diesel z kolei to konstrukcji 1.6 o mocy 130 KM, spięta z 6-biegowym dwusprzęgłowym automatem.
Włoska marka chwali się poprawionym działaniem miękkiej hybrydy (szybsza reakcja na gaz, lepsze odczucia z jazdy) i doszlifowanym napędem plug-in hybrid. Układ kierowniczy z krótkim przełożeniem 13,6:1 i adaptacyjne zawieszenie (w zależności od wersji FSD lub DSV) pozostały na swoim miejscu. Ciekawostką jest za to debiut układu hamulcowego brake-by-wire, który ma być teraz jeszcze skuteczniejszy.
Na rynek trafią cztery wersje Tonale
Będzie to wariant Tonale, Sprint, Veloce i Milano Cortina 2026. Ten ostatni nawiązuje do zimowych igrzysk olimpijskich, które odbędą się na początku przyszłego roku. To oczywiście limitowana wersja. Alfa Romeo Tonale 2026 niestety zachowa swoje ceny - a to oznacza, że wciąż będzie na jednej półce z BMW X1, czy z Audi Q3.


