Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale - tanio nie jest, ale dostaniecie NFT

Alfa Romeo ogłosiło, że można już zamawiać Tonale Edizione Speciale. Limitowana odmiana na początek produkcji jest... wyposażona w certyfikat NFT.

Technologia NFT (non-fungible token) to jeden z najgorętszych gadżetów ostatnich miesięcy. Cyfrowe "coś", co daje nam gwarancję, że posiadamy oryginalny przedmiot. Albo właśnie "oryginalny certyfikat czegoś" to hit wśród celebrytów i nie tylko. Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale, poza bogatym wyposażeniem oferuje właśnie taki certyfikat. Ma on być aktualizowany wraz z "życiem" samochodu i podnosić wartość rezydualną samochodu. To się okaże. Ta wartość na początku nie jest niska.

Tonale Edizione Speciale za 180 000 zł

Edycja specjalna Tonale Edizione Speciale nie jest tania. To oczywiście bogato wyposażona wersja, którą wyróżniać będą 20-calowe felgi, czerwone zaciski hamulcowe Brembo, adaptacyjne, matrycowe światła LED i przyciemniane tylne szyby. W środku znajdziemy aluminiowe łopatki zmiany biegów, dostęp bezkluczykowy, sportową kierownicę, adaptacyjny tempomat, duże multimedia z  ekranem 10,25" oraz system asystujący przy parkowaniu.

Tonale Edizione Speciale

Jeśli chodzi o jednostkę napędową, to w limitowanej edycji dostępna jest tylko jedna. Nowy silnik z "miękką hybrydą" o pojemności 1.5 litra. Ma on 130 KM plus dodatkowe 20 KM z 48-voltowego silnika elektrycznego, który działa przy niewielkich prędkościach lub przy żeglowaniu. Komfort jazdy zapewniać ma siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna.

Dodatkową zaletą ma być wspomniany, niemodyfikowalny zapis informacji NFT. Za zgodą klienta będzie rejestrował dane samochodu, dając dodatkową gwarancję, że samochód był odpowiednio serwisowany.

W późniejszym terminie Tonale Edizione Speciale ma się pojawić również w mocniejszej odmianie, o mocy 160 KM.

Uproszczona gama wersji

Alfa Romeo wprowadza przy okazji swojego małego SUV-a nową, prostszą gamę wyposażenia. Oprócz oczywiście specjalnej Tonale Edizione Speciale, klienci dostaną do wyboru dwie linie. Super oraz Ti. Co prawda uproszczenie polega na tym, że do bazowej Super, możemy dobrać wersję Sprint oraz "liczne opcje" podkreślające sportowy charakter. Z kolei wersję Ti zaprojektowano tak, aby podkreślała elegancję modelu Tonale. Ją z kolei można rozszerzyć o odmianę Veloce, która będzie podkreślać sportowy charakter.

Jak to wyjdzie w praktyce, zobaczymy niedługo, kiedy standardowe odmiany Tonale trafią do cenników. Póki co zostaje nam odmiana specjalna, która dostępna będzie w Kredycie, Leasingu lub Najmie