Alpina przejęta przez BMW. Tego się nie spodziewaliście
Po 60 latach współpracy doszło do niezwykłego zwrotu akcji. Alpina oficjalniue trafiła w ręce BMW - marka z Monachium kupiła manufakturę z Buchloe.
Oto początek nowej ery dla małej manufaktury, która działa w Buchloe. Alpina oficjalnie stała się dzisiaj częścią BMW. Obie spółki, czyli BMW AG i ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH & Co podpisały dzisiaj porozumienie, na mocy którego gigant z Monachium oficjalnie wchodzi w posiadanie tej firmy. Czego więc możemy spodziewać się w najbliższych latach?
Alpina i BMW podpisały specjalne porozumienie
Na jego mocy do 2025 roku biznes będzie działać w niezmieniony sposób. Oznacza to, że do Buchloe dojadą wstępnie przygotowane auta, gdzie odbędzie się dalszy montażem wedle dotychczasowej współpracy.
Po 2025 roku całą produkcję przejmie już BMW, co niestety wpłynie na miejsca pracy w Buchloe. Marka z Monachium zapewnia, że postara się zatrudnić możliwie największą liczbę osób w różnych działach. Dawna siedziba w Buchloe stanie się zaś punktem serwisowym, dostawcą części i sprzedawcą akcesoriów.
Decyzja rodziny Bovensiepen nie jest przypadkowa. Alpina, aby móc się rozwijać, musi inwestować w nowe technologie. A dla małych producentów jest to wyjątkowe trudne i bardzo drogie zadanie.
Tutaj pojawia się rola BMW, które będzie oferowało swoje doświadczenie i rozwiązania. Obie niemieckie marki mówią wprost - elektryfikacja jest pewna. W tej roli Alpina musi się dopiero odnaleźć, zaś BMW stawia już naprawdę duże kroki.
BMW Alpina i BMW M - jak te dwie marki będą ze sobą współżyć?
To akurat bardzo proste. Według Niemców, Alpina mieści się w segmencie "sport premium luxury", zaś BMW M to zdecydowanie bardziej bezkompromisowa opcja. Tym samym możemy spodziewać się, że auta z Buchloe będą dalej oferowały wyższy komfort i bardziej luksusowy charakter. Z kolei w BMW M znajdziemy więcej "surowego" sportu.
Alpina ma za sobą najbardziej udany rok w historii
Tym samym była to kropka nad i w 57-letniej historii marki. Teraz obie marki będą szukać nowych dróg rozwoju, tak aby dziedzictwo tej unikalnej marki pozostało żywe i wciąż przyciągało do siebie wymagających klientów.
Źródło: BMW BLOG