Audi A3 i Q3 45 TFSI e debiutuje na rynku. 245 KM w hybrydzie plug-in

Audi A3 i Q3 45 TFSI e debiutują na rynku. To hybrydy plug-in, które napęd dzielą m.in. z Volkswagenem Golfem GTE i Skodą Octavią iV RS.

Hybryd plug-in nigdy dość. Audi A3 i Q3 zyskują wariant 45 TFSI e. Pod tym zlepkiem cyfr i liter kryje się znany z innych modeli koncernu Volkswagena zestaw. Składa się nań jednostka 1.4 TFSI i silnik elektryczny, generujące łącznie 245 KM. To mocniejsze wydanie tego zestawu - w ofercie Audi A3 jest już też model 40 TFSI e, który oferuje 204 KM.

Audi Q3 45 TFSI e Audi Q3 45 TFSI e

Audi 45 TFSI e - zasięg na prądzie, pojemność baterii

Zarówno A3 jak i Q3 korzystają z akumulatora o pojemności 13 kWh. Ulokowano go w tylnej części nadwozia, co pozwoliło na zachowanie stosunkowo dużego bagażnika i uzyskanie odpowiedniego rozkładu masy.

Niemcy obiecują do 63 km zasięgu na jednym ładowaniu w A3 i nieco ponad 50 w Q3. Na prądzie można jechać z prędkością do 140 km/h.

245 KM w tych autach przekłada się też na dobre osiągi. Audi Q3 osiąga setkę w 7,3 sekundy, zaś A3 robi to w zaledwie 6,8 sekundy. Prędkość maksymalna w obydwu autach to 230 km/h.

Audi A3 45 TFSI e Audi A3 45 TFSI e

Stylistyka nie uległa zmianie

Są to standardowe warianty silnikowe, tak więc nie charakteryzują się dodatkowymi wyróżnikami czy też unikalnymi elementami stylistycznymi. Rozpoznać je można za to po klapce kryjącej gniazdo ładowania. Umiejscowiono je na lewym przednim błotniku, co ma ułatwić dostęp do wielu ładowarek.

Polskie ceny poznamy dopiero za kilka tygodni. W Niemczech ceny Audi A3 45 TFSI e startują z poziomu 41 000 euro.