Audi A6 Limousine 2025. Ile kosztuje i co oferuje nowość z Ingolstadt?
Dokładnie 241 000 złotych kosztuje nowe Audi A6 Limousine. Co dostajemy za takie pieniądze i jak ten model wypada na tle konkurencji?
Do akcji wkracza nowe Audi A6 Limousine 2025. Marka z Ingolstadt jako ostatnia z "niemieckiej trójcy" zaprezentowała swój samochód z klasy wyższej. Choć trudno go nazwać rewolucją, to nie jest też rozczarowaniem. Ma przyjemną dla oka stylistykę, nowe oszczędne silniki i wiele rozwiązań z najwyższej półki. Jego największym atutem może być jednak... cennik.
Audi A6 Limousine 2025 jest tańsze od konkurencyjnego BMW Serii 5, czy Mercedesa Klasy E
Co więcej, startuje z porównywalnego poziomu, gdyż ofertę otwiera tutaj 204-konny silnik 2.0 TFSI. Taki samochód wyceniono na 241 000 złotych. Dla porównania Mercedes E 200 to wydatek na poziomie 275 900 złotych (wyjściowo!), a BMW 520i kosztuje 262 500 złotych.
Oczywiście w tym budżecie nie dostaniecie "wypasu", a absolutne minimum. Tapicerka jest materiałowa, multimedia mają nieco mniejszą liczbę funkcji, a światła LED nie posiadają funkcji aktywnego wycinania i doświetlania.
Minusem Audi A6 jest za to fakt, że w tej chwili oferuje bardzo skromną gamę jednostek napędowych. Jeśli nie chcecie ładować się z gniazdka, czyli omijacie hybrydy plug-in, to możecie zdecydować się na 204-konną benzynę (z napędem na przednie koła lub quattro), 204-konnego diesla (podobnie) i na... 367-konną wersję 3.0 TFSI. Pozostaje liczyć na to, że w grę w przyszłości wejdzie 3-litrowy diesel V6.
Poza tym alternatywę stanową tutaj właśnie wersje PHEV, z większą baterią (21 kWh). Tutaj do wyboru mamy 299 i 367-konny wariant, obydwa bazujące na silniku 2.0 TFSI. Ich ceny są już jednak bardzo wysokie - startują od 309 900 złotych.
Oczywiście lista opcji jest bardzo długa
Mamy tutaj najróżniejsze pakiety podstawowe, kosztujące od ponad 5 do 18-19 tysięcy złotych. Najdroższe są pakiety wyposażenia z zakresu "nowoczesnych systemów", które wyceniono w przedziale od ponad 14 do... blisko 52 tysięcy złotych.
Poza tym można przebierać w 11 lakierach (nawet załapała się tutaj jakaś czerwień!) oraz w felgach w rozmiarze od 18 do 21 cali. 19-ki zdają się być sensownym kompromisem pomiędzy wyglądem, ceną a komfortem jazdy. Mamy też kilka ciekawych kolorów wnętrza - w tym jasny beż i brąz.
Audi na pewno będzie chciało przekonać finansowaniem
Akurat to zawsze była mocna strona grupy Volkswagena, gdyż często koszty miesięczne raty są tutaj dużo niższe, niż u konkurencji. Tym samym zakładam, że zainteresowanie nowym Audi A6 może być dość duże - zwłaszcza w firmach i we flotach.


