Dwa lata, dwadzieścia (!) nowych modeli. Audi wreszcie nadrabia zaległości
To nie jest pomyłka. Audi szykuje 20 premier w ciągu dwóch najbliższych lat. Oto część modeli, których możecie spodziewać się w nieodległej przyszłości.
Marka z Ingolstadt ma duże zaległości do nadrobienia. Większość modeli tej marki odstaje wiekiem od konkurentów i ustępuje im pod wieloma względami. Niebawem ulegnie to jednak zmianie. Audi szykuje aż 20 premier w ciągu dwóch najbliższych lat. Dwa kluczowe modele poznamy jeszcze w tym roku. Oto wszystko, czego możemy się podziewać.
Audi w 2024 roku pokaże trzy ważne modele: A5, Q5 i A6 E-Tron
Ten pierwszy do długo wyczekiwany następca modelu A4 i A5. Zgodnie z nową nomenklaturą obydwa modele spotkają się pod jedną nazwą i połączą swoje cechy. Tym samym dostaniemy A5 Sportback jako następcę A4 Limousine i A5 Avant, czyli praktyczne, ale i całkiem atrakcyjne wizualnie kombi.
Ten model niezmiennie wykorzysta platformę MLB, opracowaną na potrzeby samochodów z silnikiem ulokowanym wzdłużnie. Pod maską znajdziemy jednostki benzynowe i wysokoprężne, w tym garść nowych hybryd plug-in. Te mają grać kluczową rolę w ofercie Audi A5.
Na tej samej platformie zbudowane będzie też nowe Audi Q5. Stylistyka tego modelu będzie spokrewniona z nowym A5, podobnie jak i projekt wnętrza. Pod maską znajdą się też te same jednostki napędowe. Wszystko wskazuje na to, że wzorem obecnego modelu bazowe wersje będą oferowane z napędem na przednią oś, zaś mocniejsze zyskają popularny układ 4x4 quattro.
Audi A6 E-Tron to kolejny model na platformie PPE
Można śmiało powiedzieć, że będzie on bliskim kuzynem zaprezentowanego w tym tygodniu Audi Q6 E-Tron. Tym samym możemy śmiało założyć, że znajdą się tutaj identyczne akumulatory (o pojemności 79 i 95 kWh), a moc silników elektrycznych sięgnie 516 KM w wersji S6 E-Tron.
W przypadku A6 pierwszeństwo będzie miała limuzyna, zaś chwilę później dołączy do niej praktyczne kombi.
W 2025 roku poznamy nowe Audi Q3, A7 i Q9. Do tego szykuje się kolejny lifting A8 i Q6 Sportback
Te trzy pierwsze modele to wbrew pozorom kluczowe dla Audi produkty - mówimy bowiem o ostatnich potencjalnie spalinowych samochodach w gamie marki. Q3 zyska całkowicie nową stylistykę i potencjalnie pożegna się z wersją Sportback. A7 zastąpi spalinowe A6 i tak jak A5 połączy pod jedną nazwą dwa modele. Dostaniemy tutaj nieco bardziej klasycznego wizualnie sedana (choć z cechami Sportbacka) i kombi.
Q9 to z kolei nadchodzący duży SUV, który ma być odpowiedzią na Mercedesa GLS i BMW X7. Ponoć takiego samochodu oczekują klienci tej marki - a skoro go chcą, to go dostaną.
Poza tym w planach są kolejne elektryki, w tym następca Audi A8 (tak, na prąd), mały elektryczny crossover (następca Q2), a także szereg innych modeli, póki co jeszcze oficjalnie nie określonych. Oczywiście w liście tych premier zawierają się także wersje sportowe. Pewne jest to, że na rynek powróci Audi RS5 (jako Sportback i Avant), oraz RS7. W obydwu przypadkach mowa o hybrydach plug-in, aczkolwiek w tym pierwszym modelu pod maską wciąż będzie silnik V6, a w RS7 V8.