Audi Q6 2022. Maksymalizacja na "mini-platformie"
Ile da się wycisnąć z płyty MQB Evo? Dużo - Audi Q6 2022 to wielki SUV, który oferuje trzy rzędy siedzeń i mocną benzynę pod maską. Wygląda za to osobliwie.
Ile można wycisnąć z platformy MQB? Jak widać - bardzo dużo. Poznajcie Audi Q6 2022, czyli nowego "maxi-SUVa" marki z Ingolstadt. Wciśnięto go na tą samą platformę, którą znajdziemy w modelu Q3. Jaki więc ma to sens?
Audi Q6 2022 - duży samochód z jednym zadaniem
Ten model to prawdziwy gigant. Niemiecka marka wcisnęła zbudowała na platformie MQB EVO auto, które mierzy blisko 5,1 metra długości i ponad 2 metry szerokości. Co więcej, sam rozstaw osi to niemal 3 metry (2980 mm), czyli więcej niż w Q7.
Auto ma póki co jedną specyfikację wnętrza - siedmioosobową. Mamy więc klasyczną kanapę w drugim rzędzie i dwa dodatkowe składane miejsca w trzecim rzędzie. Potwierdzono jednak wersję 6-osobową - ta zadebiutuje w nieodległej przyszłości.
Stylistyka tego auta jest bardzo specyficzna i mocno odcina się od innych projektów Audi. Warto tutaj zwrócić uwagę na masywny front, z mocno wyeksponowanym grillem i wąskimi lampami. Te łączy pas ledowy - nowość w tej marce.
Linia boczna jest dość ciężka i pełna ostrych przetłoczeń. Tył zaś nawiązuje do innych modeli i jest zdecydowanie najatrakcyjniejszą częścią samochodu.
Audi Q6 2022 ma nowoczesny kokpit
Ten w dużej mierze czerpie z innych nowości marki. Tym samym znajdziemy tutaj dwa duże ekrany. Dolny odpowiada za sterowanie klimatyzacją, zaś górny za całe multimedia. Za kierownicą ukryto z kolei wyświetlacz zegarów. Liczba fizycznych przycisków jest tutaj ograniczona do absolutnego minimum.
Audi Q6 2022 - pod maską silnik 2.0 TFSI
Jego moc nie jest znana. Auto opracowano z myślą o rynku chińskim i tylko tam będzie oferowane, tak więc możemy liczyć na nieco większą moc. Wartość na poziomie 280 KM nie powinna być niespodzianką. Moc trafi na przednie koła, zaś opcją będzie system quattro. Warto pamiętać, że w tym przypadku mówimy o systemie korzystającym z układu Haldex.
Nie zapominajcie, że w Europie też będzie Audi Q6
Tutaj jednak zyska dopisek E-Tron i reprezentować będzie gamę elektrycznych Audi. Niemcy znowu więc wprowadzają małe zamieszanie w swojej nomenklaturze. Do tego już chyba zdążyliśmy jednak przywyknąć.