Audi R8 GT2 uciekło z toru wyścigowego. Ma homologację, wygląda bojowo
Jak idealnie pożegnać supersamochód? Oto jeden z najlepszych sposobów. Przed Wami Audi R8 GT2 z homologacją drogową. Można je kupić, kosztuje ogromne pieniądze, a za projekt odpowiada ABT. Jesteście zainteresowani?
Kategoria GT2 wbrew pozorom wciąż egzystuje. Jest raczej niszowa, ale nieliczne marki mają w niej swoich przedstawicieli. Audi R8 jest jednym z takich samochodów, choć w tym wyczynowym wydaniu nie wyjeżdża z oficjalnej fabryki Audi Sport. Wręcz przeciwnie - za budowę odpowiada tutaj znany niemiecki tuner, ABT.
R8 LMS GT2 odnosiło większe i mniejsze sukcesy. Aby je uczcić przygotowano więc coś naprawdę wyjątkowego. Oficjalna nazwa tego samochodu to ABT XGT, a mówimy o drogowej wersji wyścigowego modelu. Wygląda ona rewelacyjnie i oferuje osiągi oraz prowadzenie z najwyższej półki.
Audi R8 GT2 ABT XGT wygląda rewelacyjnie. Nie pomylisz go z żadnym innym wydaniem tego samochodu
Przede wszystkim nadwozie R8 GT2 w niczym nie przypomina standardowej wersji tego samochodu. Jest znacznie szersze, ma ogromne wloty i wyloty powietrza, a linia dachu jest poprowadzona w inny sposób. Ciężko jest też tutaj przeoczyć ogromny spoiler, który zapewnia dużą siłę docisku na torze i na drogach publicznych.
Audi R8 GT2 dostępne jest w kolorach Glacier White, Mythos Black, Verde Mantis i Nardo Gray. Do wyboru są też malowania nawiązujące do wyczynowych modeli Audi Sport.
Na dobrą sprawę nie ma tutaj niemal żadnych różnic względem wersji wyścigowej. Jedynym detalem są inne felgi w rozmiarze 19-cali. Na te naciągnięto opony Pirelli P Zero Trofeo R, które raczej nie lubią mokrej nawierzchni, ale na suchej oferują przyczepność na najwyższym poziomie.
We wnętrzu luksusów nie znajdziecie. Surowa deska rozdzielcza ma jedynie kluczowe przełączniki, a z poziomu sportowej kierownicy (a w zasadzie wolantu) możecie konfigurować ABS, kontrolę trakcji i wiele innych ustawień. Zachowano tutaj klatkę bezpieczeństwa i wyczynowe fotele kubełkowe, do których trzeba dostać się przez wąskie drzwi.
Dodano tutaj za to hamulec ręczny, kamerę cofania, klimatyzację, sterowanie lusterkami i oczywiście kierunkowskazy sterowane w wygodny sposób.
ABT musiało naprawdę się postarać, aby zyskać homologację drogową
Jeden z egzemplarzy musiał przejść kompletne testy zderzeniowe. Silnik zmodyfikowano także pod kątem emisji spalin, a wydech odpowiednio wyciszono. ABT wprowadziło tutaj także zbiornik paliwa i wlew zgodny z klasycznymi pistoletami na stacjach paliw.
Sercem tej maszyny niezmiennie jest silnik 5.2 V10, oczywiście wolnossący. 640 KM trafia tutaj wyłącznie na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Masa tego samochodu nie przekracza 1400 kilogramów, co przekłada się na świetne osiągi i dobre właściwości jezdne.
Prędkość maksymalna to 310 km/h. Sprint do setki zajmuje około 3 sekund, ale to nie jest tutaj najważniejsza wartość. Liczy się to jak szybko można pokonywać zakręty - a w tej kategorii Audi R8 GT2 ABT XGT będzie wysoko oceniane.
Na drogi wyjedzie 99 egzemplarzy tego auta. Cena wynosi równo 600 000 euro.