Audi R8 GT2 uciekło z toru wyścigowego. Ma homologację, wygląda bojowo

Jak idealnie pożegnać supersamochód? Oto jeden z najlepszych sposobów. Przed Wami Audi R8 GT2 z homologacją drogową. Można je kupić, kosztuje ogromne pieniądze, a za projekt odpowiada ABT. Jesteście zainteresowani?

Kategoria GT2 wbrew pozorom wciąż egzystuje. Jest raczej niszowa, ale nieliczne marki mają w niej swoich przedstawicieli. Audi R8 jest jednym z takich samochodów, choć w tym wyczynowym wydaniu nie wyjeżdża z oficjalnej fabryki Audi Sport. Wręcz przeciwnie - za budowę odpowiada tutaj znany niemiecki tuner, ABT.

R8 LMS GT2 odnosiło większe i mniejsze sukcesy. Aby je uczcić przygotowano więc coś naprawdę wyjątkowego. Oficjalna nazwa tego samochodu to ABT XGT, a mówimy o drogowej wersji wyścigowego modelu. Wygląda ona rewelacyjnie i oferuje osiągi oraz prowadzenie z najwyższej półki.

Audi R8 GT2 ABT XGT wygląda rewelacyjnie. Nie pomylisz go z żadnym innym wydaniem tego samochodu

Przede wszystkim nadwozie R8 GT2 w niczym nie przypomina standardowej wersji tego samochodu. Jest znacznie szersze, ma ogromne wloty i wyloty powietrza, a linia dachu jest poprowadzona w inny sposób. Ciężko jest też tutaj przeoczyć ogromny spoiler, który zapewnia dużą siłę docisku na torze i na drogach publicznych.

Audi R8 GT2 dostępne jest w kolorach Glacier White, Mythos Black, Verde Mantis i Nardo Gray. Do wyboru są też malowania nawiązujące do wyczynowych modeli Audi Sport.

Audi R8 GT2 ABT XGT

Na dobrą sprawę nie ma tutaj niemal żadnych różnic względem wersji wyścigowej. Jedynym detalem są inne felgi w rozmiarze 19-cali. Na te naciągnięto opony Pirelli P Zero Trofeo R, które raczej nie lubią mokrej nawierzchni, ale na suchej oferują przyczepność na najwyższym poziomie.

We wnętrzu luksusów nie znajdziecie. Surowa deska rozdzielcza ma jedynie kluczowe przełączniki, a z poziomu sportowej kierownicy (a w zasadzie wolantu) możecie konfigurować ABS, kontrolę trakcji i wiele innych ustawień. Zachowano tutaj klatkę bezpieczeństwa i wyczynowe fotele kubełkowe, do których trzeba dostać się przez wąskie drzwi.

Dodano tutaj za to hamulec ręczny, kamerę cofania, klimatyzację, sterowanie lusterkami i oczywiście kierunkowskazy sterowane w wygodny sposób.

ABT musiało naprawdę się postarać, aby zyskać homologację drogową

Jeden z egzemplarzy musiał przejść kompletne testy zderzeniowe. Silnik zmodyfikowano także pod kątem emisji spalin, a wydech odpowiednio wyciszono. ABT wprowadziło tutaj także zbiornik paliwa i wlew zgodny z klasycznymi pistoletami na stacjach paliw.

Sercem tej maszyny niezmiennie jest silnik 5.2 V10, oczywiście wolnossący. 640 KM trafia tutaj wyłącznie na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Masa tego samochodu nie przekracza 1400 kilogramów, co przekłada się na świetne osiągi i dobre właściwości jezdne.

Audi R8 GT2 ABT XGT

Prędkość maksymalna to 310 km/h. Sprint do setki zajmuje około 3 sekund, ale to nie jest tutaj najważniejsza wartość. Liczy się to jak szybko można pokonywać zakręty - a w tej kategorii Audi R8 GT2 ABT XGT będzie wysoko oceniane.

Na drogi wyjedzie 99 egzemplarzy tego auta. Cena wynosi równo 600 000 euro.