Głośniejsze i niższe Audi RS4 i RS5. I to seryjnie, dzięki pakietom Competition
Od teraz Wasze Audi RS4, albo RS5, może być głośniejsze niższe i generalnie "bardziej". A to dzięki pakietom Competition i Competition Plus.
To taki trochę łabędzi śpiew dla Audi RS4 i RS5, bo oba modele niedługo zakończą swój żywot w obecnej generacji. Nie powoduje to jednak, że są mniej atrakcyjne. Audi jednak uznało, że należy je nieco poprawić, a w każdym razie dać taką możliwość. W ofercie debiutują bowiem pakiety Competition i Competition Plus.
Audi RS4 Competition na pewno jest głośniejsze
Głównym elementem pakietu Competition jest akcesoryjny wydech RS Sports Exhaus System Plus, z dwiema końcówkami w charakterystycznym kształcie owalu. Już sam w sobie ma być głośniejszy niż oryginalny wydech RS. Oprócz tego, samochód... został pozbawiony wygłuszeń. A przynajmniej sporej ich części, bo ma ich aż o 8 kg mniej niż bazowa odmiana Audi RS4 lub RS5. Maty wygłuszające zniknęły głównie z przegrody dzielącej wnętrze od komory silnika, aby kierowca i pasażerowie lepiej słyszeli 2,9-litrowe, podwójnie doładowane V6.
Oprócz tego pakiet Competition to delikatne poprawki w oprogramowaniu silnika oraz skrzyni biegów. Mocy nie przybyło, ale przekładnia szybciej zmienia biegi i bardziej różnicuje tryby jazdy. Limiter prędkości podnosi z kolei maksymalną do 290 km/h. Osiągi też się poprawiły. W przypadku Audi RS4 przyspieszenie spadło do 3,9 sekundy, a RS5, do 3,8 s.
Audi RS4, albo RS5 w odmianie Competition poznamy też z zewnątrz. Wykończenia detali są czarne, łącznie z logotypami. Osłony lusterek, splitter, czy dyfuzor wykończono włóknem węglowym. Są też opcjonalnie 20-calowe, dedykowane felgi. Również czarne.
W środku z kolei znajdziemy boczki foteli w kolorze Piano Black, a same fotele będą miały tapicerkę Dynamica połączoną ze skórą Nappa. Pasy bezpieczeństwa dostały czerwone obwódki.
Competition Plus da więcej radości
Ci, którzy zdecydują się na "RS-a" w wersji Competition Plus dostaną też zawieszenie RS Sport Suspension Pro. Ma ono manualną regulację amortyzatorów. Oprócz tego, w domyślnej wersji, samochód będzie niższy o 10 mm. A dodatkowo będzie go można opuścić o kolejny centymetr.
Competition Plus to też nowe sprężyny oraz sztywniejsze stabilizatory. Zmieniono też... wspomaganie kierownicy. Zamiast aktywnego układu pojawia się taki ze stałym przełożeniem 1:13.1. Audi zmieniło też dyferencjał - więcej mocy trafiać będzie na tylną oś. Z kolei przeprogramowany ABS oraz ceramiczne tarcze pozwolą na urwanie dwóch metrów z drogi hamowania.
Jak widać, pakiety Competition to nie tylko drobiazgi, tylko solidne modyfikacje. Dlatego też nie są tanie. Audi RS4 / RS5 Competition to dopłata 7 875 Euro. Wersja plus kosztuje 11 875 Euro.