AUDI sprzedaje się doskonale. Audi aż patrzy z zazdrością na te wyniki
Jak widać AUDI E5 Sportback to strzał w dziesiątkę. Nowy projekt niemieckiej marki w ciągu kilku dni zebrał ponad 10 000 zamówień.
Sprzedaż klasycznych samochodów Audi w Chinach zaczęła szybko spadać. Niemiecka marka długo szukała stosownego rozwiązania, które pozwoli zachować jej konkurencyjność na tym trudnym i ważnym rynku. Finalnie zdecydowano się na dość nietypowy krok - wspólnie z grupą SAIC stworzono nową markę... AUDI. Różnica w zapisie jest kluczowa, gdyż chiński produkt nie ma czterech pierścieni i zyskał zupełnie inny design. I to był strzał w dziesiątkę, gdyż nowe AUDI E5 Sportback cieszy się w Chinach sporym zainteresowaniem.
AUDI E5 Sportback trafiło na celownik rynku. W kilka dni złożono ponad 10 000 rezerwacji na ten samochód
Takich wyników próżno oczekiwać w Europie. Z pewnością menadżerowie marki z Ingolstadt chcieliby zobaczyć podobne wyniki przy prezentowanych na Starym Kontynencie nowościach. Dużym atutem chińskiego E5 jest cena. Ten model, w topowej wersji, kosztuje około 160 000 złotych, w przeliczeniu z juanów.
Do tej kwoty doliczane są lokalne podatki. Nie zmienia to jednak faktu, że za mniej niż 200 000 złotych można dostać samochód, który oferuje ponad 750 kilometrów zasięgu i jest wyposażony pod korek. W Europie takich wynalazków nie uświadczymy w tych pieniądzach.
Ten model dopasowano do chińskiego odbiorcy
Stąd też brak typowej dla Audi stylistyki, a także zupełnie inne wnętrze, z wielkimi ekranami. Co więcej, postawiono tutaj na wydają architekturę, którą przygotowano wspólnie z koncernem SAIC. Instalacja 800V gwarantuje wydajność i ekspresowe ładowanie, a akumulator ma nawet 100 kWh pojemności.
Co więcej, moc w tym aucie imponuje. Bazowa wersja oferuje "raptem" 299 KM, aczkolwiek flagowy wariant ma już 787 KM. Zasięg, także zbliżony do 800 kilometrów, jest jednak podawany zgodnie z normą CLTC. Realnie więc można z niego "odciąć" około 20%. To wciąż są jednak imponujące liczby.
AUDI zamierza wprowadzić na rynek kolejne modele
Strategia, która zakłada opracowywanie dwóch różnych gam modelowych dla Europy i Chin, zdaje się być dobrym pomysłem. Audi, co ciekawe, oferuje też swoje klasyczne modele w Państwie Środka. Tutaj jednak nacisk zostanie przeniesiony na nowy projekt z grupą SAIC, który przynosi już obiecujące wyniki.


