Audi SQ5 2024. Sportowy SUV coraz bliżej. Spodziewajmy się V6
Już niedługo poznamy nowe Audi Q5. Tymczasem na drogach widać już nadchodzące Audi SQ5 2024. Jest szansa, że będzie miało V6 pod maską.
Wielkimi krokami nadchodzi premiera jednego z najważniejszych modeli w gamie marki z Ingolstadt. SUV klasy średniej stanowi gros sprzedaży. I wbrew pozorom, równie ważne będzie Audi SQ5 2024, czyli sportowa odmiana "Q piątki". Zamaskowane egzemplarze przyuważyli nasi hiszpańscy koledzy z motor.es.
Audi SQ5 2024 - Co o nim wiemy?
Na razie tyle, ile możemy wywnioskować z zamaskowanych zdjęć. Z przodu rzuca się w oczy potężna atrapa. Prawdopodobnie może nawiązywać do tej z modeli e-tron. W ten sposób Audi będzie unifikować swój język stylistyczny.
Z tyłu widać, że samochód będzie raczej nieco bardziej kanciasty niż dotychczas. Rzuca się w oczy mocno "wysunięta" linia tylnych świateł z wyraźnym podcięciem. Audi SQ5 z kolei dostanie poczwórną końcówkę układu wydechowego. Ze zdjęć zamaskowanych egzemplarzy wynika, że tym razem nie będzie ona sztuczna, jak np. w S6.
Audi SQ5 2024 powinno pojawić się na rynku niedługo po Q5. To z kolei będzie miało premierę blisko nowego A4, generacji B10. Z sedana/kombi przejmie też deskę rozdzielczą z cyfrowymi zegarami oraz "tabletowym" systemem multimedialnym.
Więcej ciekawostek może przynieść jednostka napędowa. "Na szczęście" Audi SQ5 2024 nie dostanie diesla. Audi powoli wycofuje się z tych jednostek napędowych. Nie wygląda też na to, żeby samochód miał dostać napęd hybrydowy.
Przynajmniej, jeśli mówimy o układzie typu PHEV.
Najbardziej prawdopodobne, że Audi SQ5 dostanie silnik V6. Trzylitrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa która obecnie generuje 354 KM i 500 Nm. W SQ5 sprzed 2020 roku taki silnik był dostępny. I po dostosowaniu do nowych norm zapewne wróci. Ze względu na postępującą elektryfikację, możliwe że dostanie układ "miękkiej hybrydy", jak większość jednostek producenta. To byłby naturalny ruch w przypadku SQ5. W takim wypadku moc SUV-a mogłaby zwiększyć się do około 370- 380 KM. O ile producent nie "zejdzie z masą", to na pewno przydadzą się dodatkowe konie mechaniczne. W końcu nikt nie zakłada, że nowy model będzie wolniejszy od poprzednika. A Audi SQ5 TDI przyspieszało do 100 km/h w 5,1 sekundy.
źródło: motor.es