Bentley Batur 2023. Z W12 pod maską, ale zapowiada nową erę
Pod maską tego auta wciąż kryje się kultowa jednostka W12, aczkolwiek Bentley Batur 2023 zapowiada rewolucję i kierunek rozwoju aut elektrycznych. Do tego będzie to prawdziwie unikalna konstrukcja, gdyż powstanie tylko 18 takich samochodów, a za wszystkie odpowiada Mulliner.
Brytyjczycy są gotowi, aby odejść od klasycznych linii. Marka z Crewe szykuje się na przyszłość, która na pewno będzie zelektryfikowana. Nim to jednak nastąpi możemy cieszyć się ostatnimi chwilami jednostki W12, tym razem ulokowanej w prawdziwie unikalnej maszynie. Bentley Batur to pokaz możliwości Mullinera i kolejny samochód marki, który trafi na rynek w krótkiej serii.
Bentley Batur Mulliner 2023. 18 samochodów, każdy stworzony ręcznie
To kolejne po Bacalarze auto, które opuszcza stajnię Bentleya w formie krótkoseryjnego projektu dla wybranych. W Crewe postanowiono w ten sposób pokazać możliwości marki oraz doświadczenie pracowników, tworzących w zasadzie ręcznie dzieła sztuki na kołach.
Bentley Batur Mulliner 2023
Bentley Batur Mulliner 2023 to samochód, który konstrukcyjnie opiera się na Continentalu GT. Patrząc jednak na ten samochód nie zauważycie zbyt wiele wspólnych elementów.
Nadwozie prezentuje stylistykę, która stanie się wyróżnikiem samochodów elektrycznych marki. Warto więc się do niej przyzwyczajać, gdyż era elektryfikacji w Bentleyu rozpocznie się już za 3-4 lata.
Przede wszystkim charakterystyczny jest tutaj front, z wąskimi lampami, które zastąpiły okrągłe światła. Wielki grill pozostał na swoim miejscu i niezmiennie jest wyróżnikiem aut marki.
Linia boczna jest pełna ostrych przetłoczeń, a masywnie zarysowane błotniki budują mocną sylwetkę auta. Tył wieńczą równie małe i dyskretne lampy, podkreślające zaokrągloną linię tej części nadwozia.
Złośliwi powiedzą, że Bentley spojrzał na Genesisa, patrzącego wcześniej na Bentleya. Jest w tym trochę prawdy, aczkolwiek to oznacza słowa pochwały dla koreańskiej marki.
Batur nie rzuca na kolana swoim wnętrzem. Tutaj obyło się bez rewolucji
Znajomo można poczuć się za to w kabinie Batura. Kokpit w dużej mierze przeniesiono z Continentala GT, aczkolwiek podniesiona nieco wyżej konsola centralna oraz nowa kolorystyka i wykończenie stworzone wedle uznania klientów zmienia nieco wygląd tego miejsca.
Warto też zwrócić uwagę na brak tylnej kanapy. Batur to auto dla dwójki, o nieco bardziej sportowym charakterze. Podkreśla to jednostka 6.0 W12, którą rozkręcono do 740 KM i 1000 Nm.
Jest to też najbardziej zaawansowana konstrukcja Bentleya pod kątem zastosowanego zawieszenia. Pneumatykę wzbogacono o rozbudowane aktywne stabilizatory (wydajniejsze od tych z Continentala GT), dodano lepiej zgraną skrętną tylną oś, a stabilizacja auta jest szybsza i znacznie skuteczniejsza.
Bentley Batur 2023. 18 aut, wszystkie już sprzedano
Specjaliści z Mullinera w Crewe wypuszczą na świat 18 takich pojazdów - i wszystkie mają już swoich właścicieli. Cena jednego egzemplarza to 1,65 miliona funtów, wyjściowo. Oczywiście własna specyfikacja może wyraźnie podnieść tę kwotę.