Bentley Continental GT Supersports waży 1990 kilogramów, napęd na tylne koła i szatańską moc
666 KM, odchudzone nadwozie, brak hybrydy, napęd na tylne koła. Bentley Continental GT Supersports ustanawia nowe zasady gry.
- Bentley Continental GT Supersports to nowa limitowana seria brytyjskiego coupe
- Konstrukcję odchudzono, zrezygnowano też z systemu hybrydowego
- 4-litrowe V8 generuje 666 KM
- Na drogi wyjedzie 500 takich samochodów
Weź wielkie brytyjskie coupe, wyjmij z niego tylne siedzenia, karoserię odchudź i wzmocnij, zrezygnuj też z układu hybrydowego. Mocy jest mniej, ale walczy z niższą masą, więc nie będzie to problemem. To wszystko uzupełnij poprawioną aerodynamiką i przebudowanym układem jezdnym. Przed Wami Bentley Continental GT Supersports - najbardziej radykalne wcielenie tego samochodu.
Marka z Crewe wraca do tej nazwy po wielu latach. Dotychczasowe Supersportsy korzystały z kultowej W12-ki. Tutaj jej miejsce zajęło nowe V8. Cylindrów jest mniej, ale to także najlżejszy w historii Continental GT na rynku. Co więcej, odważono się zrezygnować z napędu na cztery koła, aby jazda była dużo bardziej emocjonująca.
Bentley Continental GT Supersports: V8, 666 KM, 1990 kg masy
To rekordowo odchudzony wariant. Usunięcie baterii a także zastosowanie lżejszych materiałów pozwoliło na osiągnięcie masy poniżej dwóch ton. Do tej pory żaden Continental GT nie był tak lekki.
Moc to jednak nie wszystko. 666 KM generowanych przez 4-litrowe V8 trzeba przenieść na koła - a tutaj przecież zrezygnowano z napędu AWD. Brytyjczycy poszerzyli więc rozstaw kół, dodali nowy dyferencjał i opracowali układ wektorowania momentu obrotowego. Zawieszenie i układ kierowniczy także przebudowano specjalnie na potrzeby tej wersji, zwiększając sztywność i skracając przełożenie układu kierowniczego.
Najważniejszym elementem w tej układance jest system aktywnych stabilizatorów, które działają w oparciu o 48-woltową instalację elektryczną. Są one w stanie na bieżąco korygować przechył samochodu, zapewniając lepszą przyczepność każdego z kół.
Oczywiście w parze z tymi zmianami idą też hamulce, z tarczami 440 mm z przodu i 410 mm z tyłu. Jest to oczywiście "ceramika", jedyny sensowny wybór do takiego samochodu.
Continental GT Supersports osiąga setkę w 3,4 sekundy i rozpędza się do ponad 300 km/h. Co więcej, te wszystkie aerodynamiczne dodatki na nadwoziu, zwłaszcza widoczne na przednim zderzaku i progach, faktycznie wpływają na prowadzenie. Zwiększono docisk przedniej i tylnej osi, wyraźnie poprawiając stabilność samochodu w szybko pokonywanych zakrętach.
We wnętrzu znajdziecie zaś ciemne barwy i wzmocnienie w miejscu tylnej kanapy
Bentley Continental GT Supersports zachował luksusową charakterystykę pod kątem tworzyw, ale czuć tutaj nutkę inspiracji światem motorsportu. Eleganckie jasne barwy ustąpiły miejsca ciemniejszej tonacji kolorystycznej, a fotele mają znacznie lepsze trzymanie boczne.
Na drogi wyjedzie tylko 500 takich samochodów
Produkcja jest limitowana, ale to nie powinno nikogo dziwić. Brytyjczycy nie pochwalili się jeszcze cennikiem, aczkolwiek promocyjnych kwot nikt w nim raczej nie zobaczy.


