Mniej, ale taniej. BMW 320e i 520e wjeżdża na rynek europejski
Mniej mocy, niższa cena - w tym tkwi sekret? BMW 320e i 520e to bazowe hybrydy plug-in, które dołączają do zelektryfikowanej gamy tych modeli.
BMW M5 CS to nie jedyna dzisiejsza premiera marki z Monachium. Bawarczycy pokazali też coś dużo bardziej przystępnego i mniej emocjonującego. To BMW 320e i BMW 520e, czyli bazowe hybrydy plug-in, dołączające do oferty zelektryfikowanych modeli marki.
Co oferuje BMW 320e i 520e?
Można powiedzieć, że w zasadzie niczego tutaj nie brakuje. Pod maską tych modeli znajdziemy kombinację silnika benzynowego o objętości skokowej 2.0 i mocy 163 KM i jednostki elektrycznej. Łączna moc to 204 KM i 350 Nm, czyli wartości w zupełności wystarczające do sprawnego rozpędzania Serii 3 i Serii 5. Moc trafia tutaj na tylną oś za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. Co ciekawe BMW 320e będzie dostępne też z napędem xDrive, ale już w Serii 5 takiej opcji nie znajdziemy.
Bateria ma tutaj pojemność 12 kWh i jest montowana pod tylną kanapą. Maksymalna moc ładowania to 3,7 kWh, czyli w niecałe 3 godziny jesteśmy w stanie doładować się do pełna.
Zasięg jest mocno uzależniony od modelu i wariantu. Tak oto BMW 320e przejedzie od 46 do 54 km na jednym ładowaniu, zaś wersja Touring tego auta pokona o 2-3 kilometry mniej. W przypadku BMW 520e jest to 41-55 km dla sedana i 45-51 km dla wersji Touring.
BMW 320e i BMW 520e mają dobre osiągi
Mniejsze BMW osiąga setkę w zadowalające 7,6 sekundy (limuzyna) i 7,9 sekundy (Touring) i rozpędza się do 225 km/h. Wariant 320e xDrive, ze względu na zwiększoną masę, potrzebuje na to już 8,3 sekundy i pojedzie maksymalnie 219 km/h.
Seria 5 sedan od 0 do 100 km/h rozpędzi się w 7,9 sekundy, Touring zaś będzie potrzebował na to o 0,3 sekundy więcej.
Warto pamiętać, że obecność baterii sprawia, że mamy mniejszy zbiornik paliwa. W 320e jest to raptem litrów, a w Serii 5 46 litrów. Bateria zabiera także cenną przestrzeń bagażową. W Serii 3 sedan dostajemy tylko 375 litrów kufra (410 litrów pojemności w wersji Touring), a w Serii 5 od 410 litrów w sedanie do 430 litrów w Touringu.
BMW nie poskąpiło także wyposażenia. W standardzie dostajemy między inny Live Cockpit Plus i pakiet łączności online. Ten ostatni pozwala na sparowanie auta z aplikacją, co umożliwia zarządzanie ładowaniem z poziomu smartfona.