BMW 330e - hybryda plug-in z "dopalaczem" - nawet do 292 KM

Już spieszymy z wyjaśnieniem. BMW właśnie zaprezentowało model 330e, czyli uzupełnienie gamy "trójek" o hybrydę z możliwością podpięcia do gniazdka.

Co z tym "dopalaczem"? Nazywa się to XtraBoost i może chwilowo zwiększyć moc silnika. Ten, to podobnie jak do tej pory, dwulitrowa czterocylindrówka o mocy 184 KM z ośmiobiegowym automatem. Dodatkowo silnik elektryczny dostarcza 113 KM - w sumie moc systemowa wynosi 252 KM. Jeśli BMW będzie w trybie Sport, a my dociśniemy pedał gazu do oporu, aktywuje się funkcja XtraBoost, która przez około 10 sekund będzie w stanie dostarczyć dodatkowe 40 KM, dając w sumie 292 KM do dyspozycji kierowcy.

BMW 330e ma rozpędzać się do 100 km/h w 5,9 sekundy i osiągać prędkość maksymalna 230 km/h - ale nie jest powiedziane, czy z użyciem XtraBoost, czy "normalnie". W trybie hybrydowym "trójka" jest w stanie jechać maksymalnie 110 km/h na samym silniku elektrycznym. W trybie nie uwzględniającym użycia silnika spalinowego, prędkość wzrasta do 140 km/h. Litowo-jonowa bateria umieszczona za tylną kanapą ma pojemność 12 kWh i pozwala na przejechanie bez użycia paliwa między 59, a 66 kilometrów.

BMW 330e dostępne będzie w pełnej gamie linii - w tym jako model M Sport, z hamulcami i zawieszeniem M Sport. No i także jako kombi, po raz pierwszy w historii. To dla tych, którzy sądzą, że sedan będzie dla nich zbyt mało pakowny. Ale o ile nowa hybryda właśnie trafia na rynek, kombi powinno dołączyć dopiero za rok.