BMW 530e i 550e wkraczają na rynek. Nie zabraknie tutaj 6 cylindrów
BMW 530e i 550e dołączają do oferty nowej Serii 5. Marka z Monachium przedstawiła oficjalną specyfikację swoich nowych modeli. Te miło zaskoczą nawet najbardziej wymagających klientów.
W przeciwieństwie do innych marek, BMW twierdzi, że nie widzi problemu z większymi jednostkami. Sześć i osiem cylindrów może egzystować na rynku, pod warunkiem zastosowania napędu hybrydowego. Tak też jest w przypadku nowych modeli marki. BMW 530e to oczywiście niezmiennie czterocylindrowa konstrukcja z układem PHEV, ale pod nazwą 550e kryje się już sześć cylindrów w rzędzie.
BMW 530e - co oferuje bazowa hybryda plug-in w nowej Serii 5 G60?
Dostajemy tutaj 299 KM, co jest naprawdę przyzwoitym wynikiem jak na gabaryty i masę nowej piątki. Akumulator ma pojemność 19,4 kWh, a zasięg wynosi aż 102 kilometry na jednym ładowaniu. Czas ładowania baterii zajmuje nieco ponad 3 godziny, zarówno w wersji 530e, jak i w 550e. Obydwa auta wyposażone są także w system rekuperacji energii.
Nowa konstrukcja Serii 5 pozwoliła na ulokowanie akumulatora w podłodze. To oczywiście zasługa tego, że na tej samej platformie powstaje elektryczne BMW i5. Taki ruch zachował większy i bardziej ustawny bagażnik.
BMW 550e docenią wymagający klienci. Ma blisko 500 KM
Dokładnie 489 KM. Zasięg jest nieco mniejszy (90 kilometrów), aczkolwiek akumulator wciąż ma taką samą pojemność 19,4 kWh. W nowych hybrydach plug-in jednostka elektryczna jest zintegrowana z 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic Sport. Zużycie paliwa w trybie hybrydowym ma wynosić od 0,6 do jednego litra.
W trybie elektrycznym kierowcy dostaną dostęp do funkcji BMW IconicSounds Electric. To specyficzne dźwięki, które to auto generuje, aby dać poczucie prędkości przy jeździe bez włączonego silnika spalinowego. Dźwięki IconicSounds Electric skomponował Hans Zimmer.
Wyposażenie hybryd plug-in jest naprawdę dobre
Niemiecka marka dorzuciła tutaj wiele elementów do standardowego wyposażenia tych modeli. Wśród nich jest między innymi lepsze oświetlenie, czy 19-calowe felgi aluminiowe.
BMW 530e i BMW 550e trafią na rynek w listopadzie. Niebawem poznamy ich ceny, a te z pewnością będą atrakcyjne na tle w pełni elektrycznego modeli i5. Patrząc na rosnącą popularność hybryd plug-in wśród flot, to o sukces tych dwóch modeli zupełnie się nie martwimy.