BMW jest już gotowe, aby utworzyć "nową klasę" na rynku. Ten model to pierwszy krok
Kartka jest już przygotowana, a w piórze nie brakuje atramentu. BMW iX3 lada moment zacznie pisać nowy rozdział w historii tej marki. Można śmiało powiedzieć, że jest to moment przełomowy. Dlaczego?
O niewielu markach można powiedzieć, że są niczym "kameleon". Do BMW zdecydowanie pasuje takie określenie. W ostatnich latach producent z Monachium intensywnie szukał swojego unikalnego stylu. Mieliśmy wiele koncepcji: od prostych i zachowawczych, przez odważnie ogromne nerki, słynne "zęby bobra", aż po nowe kształty tych elementów, z charakterystycznymi asymetrycznymi wypełnieniami. Te poszukiwania własnego designu doprowadziły do miejsca, w którym cała gama modelowa wreszcie zyska jeden spójny wizerunek. Kryje się on pod nazwą "Neue Klasse" i oznacza coś więcej, niż tylko odświeżoną gamę modelową i kilka nowości. Pierwszym rozdziałem tej historii jest BMW iX3 2026, które jest już w zasadzie gotowe do premiery.
Takiej sytuacji jeszcze nie widzieliśmy. iX3 będzie całkowicie nową konstrukcją, zbudowaną na przełomowej dla marki platformie, z nowym nadwoziem i wnętrzem. W ślad za tym samochodem podążają kolejne auta - nie tylko te opracowane od zera.
Wizerunek "Neue Klasse" pojawi się na elektrycznym i3 i na gruntownie przebudowanej spalinowej Serii 3. Dostanie go zaprezentowana niedawno Seria 5 i model M5. To samo tyczy się BMW X5, które także będzie wyglądało zupełnie inaczej. Ba, nawet kontrowersyjna Seria 7 zyska nowy wygląd, który zdaje się czerpać z modeli E23 i E32.
Najważniejsze jest tutaj jednak na tę chwilę BMW iX3 2026. Na drogi wyjechały już niemal gotowe do produkcji auta
Pod maskowaniem kryje się samochód, który ma wszystkie elementy wersji produkcyjnej. Mowa tutaj o światłach z przodu i z tyłu, a także o wnętrzu. Neue Klasse w przypadku BMW iX3 oznacza przede wszystkim debiut całkowicie nowej platformy, w której integralną częścią jest bateria. Szósta generacja napędu eDrive korzysta z cylindrycznych cel o gęstości energetycznej większej o 20%. To wszystko współpracuje z instalacją 800V.
Przekładając to na bardziej zrozumiały język: dostajemy większy zasięg, bardzo szybkie ładowanie (z mocą przekraczającą 300 kW) i świetną wydajność. Do tego architektura platformy sprawia, że sama bateria jest płaska, co nie wymusza "podnoszenia" nadwozia, a koszt produkcji nowego akumulatora wyraźnie spadł.
Nowe BMW iX3 2026 wyjedzie z fabryki w Debreczynie na Węgrzech. To całkowicie nowy zakład, zbudowany specjalnie na potrzeby serii Neue Klasse. Kolejnym autem, które pojawi się tutaj na linii produkcyjnej, będzie właśnie nowe BMW i3.


