BMW M2 CS 2025. 530 KM, 520 000 złotych, napęd na tylne koła. Tego potrzebujemy!

Nowe BMW M2 CS 2025 wchodzi na rynek. Za ponad pół miliona dostajemy 530 KM i gotowość do szaleństw na torze.

Nowe BMW M2 CS 2025 wchodzi do gry jako najbardziej zaawansowana wersja "małego" coupe z logo M. Produkcja limitowanej edycji ruszy pod koniec lata 2025 roku w zakładach BMW Group w San Luis Potosí w Meksyku. Cena na rynku polskim wynosi 520 000 zł. Model ten powstaje równolegle z wyścigowym BMW M2 Racing i, jak inne specjalne edycje BMW M GmbH

BMW M2 CS 2025 oferuje jeszcze więcej doznań

Zacznijmy od tego, co kryje się tutaj pod maską. Sercem BMW M2 CS jest znany sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3.0 litra, wyposażony w technologię M TwinPower Turbo. Po pierwsze - znana jednostka została jednak gruntownie zmodernizowana i oferuje teraz 530 KM (390 kW), czyli o 50 KM więcej niż w standardowym BMW M2.

Po drugie - maksymalny moment obrotowy wzrósł o 50 Nm i wynosi 650 Nm, dostępnych w szerokim zakresie od 2650 do 5730 obr./min. Silnik kręci się do 7200 obr./min i współpracuje ze standardową 8-stopniową skrzynią M Steptronic z funkcją Drivelogic.

Osiągi są zdecydowanie lepsze

Wyższa moc i zoptymalizowany układ przeniesienia napędu przekładają się na imponujące osiągi. Oczywiście dynamika nie rozczarowuje. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,8 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż w M2. W pomiarze „1-Foot-Rollout” wynik wynosi 3,5 s.

Sprint do 200 km/h skrócono do 11,7 sekundy, a przyspieszenie od 80 do 120 km/h to tylko 3,4 s. Prędkość maksymalna, dzięki pakietowi M Driver, wynosi 302 km/h. Krótko mówiąc - jest to teraz bardzo szybkie auto.

BMW M2 CS 2025

Za lepsze brzmienie odpowiada sportowy układ wydechowy z czterema końcówkami w matowej czerni lub opcjonalny tytanowy wydech M Performance z karbonowymi końcówkami.

Niższa masa = lepsze właściwości jezdne. Każdy kilogram jest na wagę złota

BMW M2 CS 2025 waży o około 30 kg mniej niż standardowy model, co osiągnięto dzięki szerokiemu zastosowaniu tworzyw CFRP. Wykorzystano je m.in. w dachu, tylnej klapie, dyfuzorze i przednim splitterze. Standardowo auto wyposażone jest w kute obręcze M ze stopów lekkich, które dodatkowo redukują masę nieresorowaną. Skutkiem tego jest najlżejsze M2 obecnej generacji. Zresztą takie zmiany nie są zaskoczenie. BMW

Zawieszenie ze zmodyfikowaną geometrią, hamulce i układ kierowniczy dopracowane pod jazdę na torze wyścigowym

Zawieszenie zostało obniżone o 8 mm i zestrojone specjalnie z myślą o zabawach na torze. Adaptacyjne zawieszenie M współpracuje z układem kierowniczym M Servotronic i aktywnym dyferencjałem. System DSC i tryb M Dynamic dostosowano do wyścigowych warunków, a układ hamulcowy M z czerwonymi zaciskami oferuje precyzyjne wyczucie. W opcji dostępne są hamulce węglowo-ceramiczne ze złotymi zaciskami. Standardem są 19-calowe felgi z przodu i 20-calowe z tyłu, obute w opony torowe lub sportowe.

Wyrazista stylistyka i karbonowe akcenty

Nowe M2 CS wyróżnia się karbonowym dachem, tylną klapą z ducktailem, lusterkami i dyfuzorem. Przód zdobi czarna osłona chłodnicy i splitter w matowej czerni.

Model dostępny jest w czterech lakierach: Sapphire Black metallic, Brooklyn Grey metallic, M Portimao Blue metallic i BMW Individual Velvet Blue metallic. Reflektory adaptacyjne LED oferują funkcję BMW Selective Beam i światła M Shadow Line.

Wnętrze? Tutaj wita Was włókno węglowe i alcantara

Kabina BMW M2 CS łączy sportowy charakter z wyrafinowanym wykończeniem. Kierowcę i pasażera otulają karbonowe fotele kubełkowe M, pokryte skórą Merino, z podświetlanym napisem „CS”. Kierownica M z alcantary, czerwonym markerem na godzinie 12 i karbonowymi łopatkami do zmiany biegów podkreśla torowy styl.

Deska rozdzielcza i tunel środkowy wykończone są karbonem, a podświetlane logotypy „CS” na boczkach drzwi to nowość w gamie. Całości dopełnia antracytowa podsufitka.

Na pokładzie nie brakuje oczywiście nowoczesnych rozwiązań

System BMW iDrive 8.5 z zakrzywionym ekranem (12,3" i 14,9") obsługuje klimatyzację, media i ustawienia pojazdu. Do dyspozycji są: wyświetlacz head-up, integracja z Apple CarPlay i Android Auto, system Harman Kardon oraz Live Cockpit Professional. Standardowe wyposażenie obejmuje dwustrefową klimatyzację i dostęp bezkluczykowy.

Rozbudowane opcje personalizacji i systemów wsparcia

Kierowca może dostosować charakterystykę pojazdu przez system M Setup. Do dyspozycji są tryby silnika, zawieszenia, układu kierowniczego, hamulców oraz kontrola trakcji M Traction Control. System M Drive Professional oferuje funkcje M TRACK, M Drift Analyser i M Laptimer. W zakresie systemów wspomagających standardem są: tempomat z funkcją hamowania, asystent pasa ruchu i Park Distance Control. W opcji dostępny jest aktywny tempomat z funkcją Stop & Go i zaawansowany asystent jazdy.