BMW M3 CS. Ten praktyczniejszy brat M4 CSL

oficjalnie M4 CSL dostało "rodzinę". BMW M3 CS jest lżejszy, szybszy i ostrzejszy niż standardowe M3. I bardzo limitowany.

BMW M4 CSL, które zadebiutowało, będąc początkiem obchodów 50-ych urodzin marki BMW, okazało się tylko początkiem gamy. Teraz zostaje ona uzupełniona o BMW M3 CS, czyli sedana po kuracji odchudzająco-wzmacniającej. Jak wygląda, wiedzieliśmy już parę dni temu - teraz dostajemy specyfikację techniczną.

BMW M3 CS potrzebuje 11,1 sekundy na osiągnięcie 200 km/h

Przede wszystkim, BMW w odmianie CS jest jeszcze bardziej nastawione na radość z jazdy. Zadbali o to specjaliści, którzy postanowili nieco wzmocnić 510-konnego sedana. Trzylitrowy silnik turbo ma teraz 550 KM i 650 Nm, czyli tyle co w M4 CSL. Jednostka, mająca sporo elementów konstrukcyjnych zaczerpniętych wprost z motorsportu, ma między innymi podniesione ciśnienie sprężania i nowy, lżejszy, tytanowy wydech. To przekłada się na osiągi - samochód potrzebuje 3,4 sekundy na sprint do 100 km/h i wspomniane nieco ponad 11 sekund do 200 km/h.

Udało się też powalczyć trochę z nadwagą, ale nie jest to skala znana z M4 CSL. Coupe zgubiło ponad 100 kg, tymczasem sedan jest lżejszy zaledwie o 34 kg. Ale zawsze coś. Dokonano tego dzięki szerokiemu wykorzystaniu CFRP. Włókno węglowe połączone z tworzywem sztucznym są teraz materiałem, z którego wykonano maskę, splittery, spoilery, lusterka i kilka innych detali. W tym plecy kubełkowych foteli z czerwonymi przeszyciami i podświetlanym logo CS. Nieźle koresponduje z wszechobecną czernią i czerwienią, kierownicą obszytą alcantarą oraz... nowymi multimediami.

BMW M3 CS

Wróćmy jednak do jazdy. Bo nie samym przyspieszeniem kierowca BMW M3 CS żyje.

W przeciwieństwie do M4 CSL, M3 CS zachowało napęd na obie osie M xDrive. Przenosi on większą moc na tylne koła, a dodatkowo oczywiście można przełączyć go w tryb 2WD. Czyli można efektownie i z dużym wyczuciem latać bokami. Zwłaszcza, że nad zawieszeniem też popracowano. Zmieniły się wartości pochylenia kół, inne są sprężyny, amortyzatory i stabilizatory. Przekalibrowano pracę adaptacyjnego układu zawieszenia, a także układu kierowniczego. W opcji są hamulce ceramiczne, ale te standardowe również powinny być wystarczająco wydajne.

Na dedykowanych złotobrązowych felgach (19 i 20 cali) znajdziemy opony Michelin Pilot Sport Cup 2. W standardzie! Torowe "gumy" dopiero opcją (bezpłatną) możemy wymienić na drogowe.

Samochód ma być limitowany, podobnie jak BMW M4 CSL. Na razie jednak BMW nie ogłosiło, ile egzemplarzy M3 CS wyjedzie z fabryki.