Dziesiątki klasycznych BMW porzuconych w zapomnianym warsztacie. Te auta robią wrażenie!
BMW 850i, piękne klasyczne egzemplarze Serii 3, 5 i 7, a nawet unikalne BMW M5 E28? To wszystko znajduje się w porzuconym warsztacie w Tarragonie.
Kilka lat temu internet obiegły zdjęcia porzuconej bułgarskiej hali, wypełnionej fabrycznie nowymi BMW Serii 5 E34. To było naprawdę imponujące odkrycie, nie tylko ze względu na lokalizację, ale też za sprawą stanu zachowania aut. W tym przypadku mamy do czynienia z równie fascynującą historią. W Tarragonie w Hiszpanii znajduje się opuszczony serwis BMW, który wypełniony jest fantastycznymi maszynami w idealnym stanie.
Ten serwis BMW w Tarragonie przestał funkcjonować 10 lat temu
Od tamtej pory hala stoi zamknięta, a czas się w niej zatrzymał. Dosłownie i w przenośni, gdyż auta, które znajdowały się wówczas na podnośnikach lub na naprawach, zostały tam na dobre.
I nie mówimy tutaj o byle jakich maszynach. Na dzień dobry wita nas idealne BMW E30, które ma niecałe 80 000 kilometrów przebiegu. Co ciekawe w halach serwisowych zachował się cały sprzęt - od komputerów diagnostycznych, przez wszystkie narzędzia, aż po szereg innych przydatnych rzeczy.
Na kanale M539 Restorations pojawił się szczegółowy film, który prezentuje to miejsce. Uwierzcie mi - niektóre widoki powodują "opad szczęki", ale inne chwytają za serce.
W tej hali stoją zapomniane perełki, takie jak BMW 850i czy M5 E28
Wiele samochodów należało do właściciela, ale część z nich to pojazdy klientów. Auta nie są dobrze zabezpieczone, ale nad całym obiektem czuwa jedna osoba, która opiekuje się zgromadzoną tam kolekcją.
A cudownych maszyn tutaj nie brakuje. Jedną z najciekawszych jest BMW 850i w kolorze Nautic Green. Samochód ewidentnie miał lekko wypadkową przeszłość, ale został solidnie naprawiony i prezentuje się doskonale.
Poza tym znajduje się tutaj cały zastęp Serii 7 E32 w różnych wersjach silnikowych. W hali kryje się też model E23, czyli wcześniejsze wydanie topowej limuzyny bawarskiej marki.
Bez wątpienia największą gwiazdą jest jednak BMW M5 E28, będące pierwszym M5 w historii i jednym z rzadziej występujących klasyków. Wyprodukowano nieco ponad dwa tysiące egzemplarzy tego auta, co czyni z niego prawdziwy rarytas. Niestety - ta sztuka jest mocno uszkodzona, ale przy odrobinie chęci mogłaby wrócić na drogi.
Poza tym w halach znajduje się wiele innych klasyków oraz ogromna liczba motocykli
Znajdziemy tutaj Lancię Gammę, Alfę Romeo GTV6, Seata 131 oraz wiele innych włoskich samochodów. Te należały do właściciela i były jego "małymi skarbami". Co ciekawe towarzyszy im szereg części. Na przykład kartony zawierające podzespoły do Alfy Romeo zajmują sporą część jednej hali.
To samo tyczy się motocykli. Te wylądowały w najbardziej zapuszczonym pomieszczeniu. Obok nich znalazły się też takie auta jak BMW E32, E34 i Jeep Cherokee XJ. Każde z tych aut niestety pokryte jest ogromną warstwą ptasich odchodów, gdyż te zagnieździły się w tym pomieszczeniu.
Magazyny kryją też fabrycznie nowe silniki
Opiekun kolekcji ma tutaj kilka jednostek napędowych z zerowym przebiegiem i w idealnym stanie. Mowa o takich silnikach jak M30 czy M32. Istnieje też spora szansa, że wiele innych skarbów kryje się pod warstwą innych przedmiotów - mogą więc zostać odkryte dopiero za jakiś czas.