Możesz przebrać się za samochód BMW. I to nie byle jaki, bo zwycięski i unikalnym malowaniu
Słynne art-cary BMW są już legendą, a wspaniałe BMW 320i, które pomalował Roy Lichtenstein, jest jedną z perełek w tej kolekcji. Z okazji setnych urodzin tego artysty niemiecka marka wraz z Pumą stworzyły kolekcję ubrań, inspirowaną tym samochodem.
Połączenie motoryzacji i mody to żadna nowość. Przeplatają się one od lat, tworząc nierzadko ciekawe kombinacje. Tym razem Puma sięga po coś, co BMW pokazało światu w 1977 roku. Mowa tutaj o jednym z samochodów z projektu "art car", z malowaniem, które wykonał Roy Lichtenstein. To legendarny artysta z nurtu pop-art, znany ze swoich grafik i obrazów. Jego dzieła są obecnie poszukiwane przez kolekcjonerów i osiągają naprawdę wysokie ceny.
Roy Lichtenstein pomalował kultowe BMW 320i z Grupy 5 w 1977 roku. To jeden z pierwszych "art carów"
W ślad za tym projektem zaczęły powstawać kolejne, tworzone przez najwybitniejsze postacie sztuki nowoczesnej. Model 320i, który zyskał malowanie Lichtensteina, imponuje po dziś dzień swoimi możliwościami. Dokładnie ta sztuka w 1977 roku zgarnęła niejedno podium (w tym wygrała w swojej kategorii w 24-godzinnym wyścigu na Nurburgringu), a na torze ciężko było ją przeoczyć.
Sercem tej maszyny jest silnik 2.0 z turbodoładowaniem, generujący nieco ponad 300 KM. To wystarczyło, aby lekki samochód rozpędzał się do 257 km/h. Potężna aerodynamika pozwalała z kolei na zapewnienie świetnej przyczepności. Zresztą to właśnie te elementy dały dużą przewagę niemieckiemu modelowi, stawiając go ponad konkurentami.
Białe nadwozie przyozdobione było tutaj żółtymi, niebieskimi i zielonymi elementami, w tym charakterystycznymi kropkami "Ben Day", które stały się wyróżnikiem jego prac. Nie zabrakło też t-shirtów z sylwetką samochodu, a także z innymi wstawkami nawiązującymi do tej maszyny.
Te same elementy wykorzystała Puma na swoich ubraniach. W specjalnej kolekcji znajdziemy między innymi buty z tymi barwami, t-shirty, a także bluzy, kurtki i czapki.
Wszystkie ubrania brandowane są logotypami BMW M Motorsport, co będzie dodaną wartością dla fanów marki. Warto jednak pamiętać, że nie mówimy tutaj o tanich rzeczach. Nową kolekcję można już zamawiać w oficjalnym sklepie BMW. Ceny wahają się w granicach od 50 do 200 euro za bluzę. Trzeba też wspomnieć, że mówimy o limitowanej edycji, tak więc fani sztuki i marki powinni się spieszyć z zakupami.