Nowe BMW Serii 2 nabiera kształtów. Nie, nie będzie miało wielkich nerek
Nowe BMW Serii 2 zbliża się wielkimi krokami. Na drogach można spotkać je pod maskowaniem, ale doskonale wiemy jak będzie wyglądało.
Zima to jak zwykle idealny moment na testy w Skandynawii. Północ Szwecji i Finlandii jest ulubionym miejscem wielu producentów. Korzystają oni ze świetnie przygotowanych centrów badawczych, w których mogą weryfikować auta po kilometrach testów w mroźnych warunkach. Teraz w takich okolicznościach przyrody testowane jest nowe BMW Serii 2. Najmniejsze coupe marki może i nie będzie najpopularniejszym modelem, aczkolwiek Bawarczycy nie odpuszczają sobie tego segmentu.
Nowe BMW Serii 2 będzie unikalne wizualnie
Przede wszystkim w tym modelu nie uświadczymy wielkich nerek. Te zarezerwowane są dla większych innych modeli. Stylistyka mocno zmieni się względem schodzącej z rynku generacji. Co więcej, będzie wyraźnie zróżnicowana względem pozostałych aut marki. Specyficzny kształt przednich i tylnych świateł wyróżni z tłumu ten model.
Na szczęście zachowano tutaj idealne proporcje. Wszystko za sprawą platformy - to zmodyfikowana konstrukcja CLAR, znana z większych BMW. Co to oznacza? Przede wszystkim obecność tylnego napędu. Niemcy doskonale wiedzą, że takie auto nie może "chodzić na rękach" i musi być napędzane na właściwą oś.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć zdjęcia BMW Serii 2
Poza tym wszyscy chcą nowego M2. My także. Bawarczycy wiedzą, że kury znoszącej złote jaja nie można "ubić". Dlatego chociażby ogromny nacisk stawiany jest na właściwe dopracowanie całej konstrukcji - pod kątem balansu i właściwości jezdnych.
BMW Serii 2 będzie dzieliło też wiele elementów z Serią 1 i Serią 3
Na przykład z kompaktowego BMW przeniesione zostanie wnętrze. To akurat dobry ruch, gdyż kokpit w "jedynce" jest nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale też dopracowany pod kątem jakości.
BMW Serii 2
Silniki mogą tutaj trafić z Serii 3 - głównie za sprawą wzdłużnego ustawienia. Na co liczymy? Bazą będą dwulitrowe konstrukcje, oferujące od 156 KM w benzynowym wariancie. Poniżej wersji M2 dostaniemy też model M245i, z 3-litrową rzędową szóstką pod maską. Nie powinno tutaj zabraknąć także diesli o oznaczeniu 18d i 20d. Poza napędem na tylną oś dostaniemy także wydanie 4x4, wykorzystujące konstrukcję xDrive.
Nowa Seria 2 zadebiutuje jeszcze w tym roku, choć najprawdopodobniej dopiero pod jego koniec. Model M2 jest nieco bardziej odległym tematem - tutaj premiery spodziewamy się za półtora roku.