BMW Serii 2 nigdy nie wyglądało tak dobrze. Nowe limitowane wersje urzekają, ale trafią do wybranych
BMW Serii 2 zyskało dwa wyjątkowe warianty, które mogą Wam wpaść w oko. Problem w tym, że wszyscy z wyjątkiem mieszkańców RPA obejdą się smakiem.
Być może o tym nie wiecie, ale Afryka Południowa od zawsze była ważnym rynkiem dla marki z Monachium. Lata temu właśnie tam powstała "pierwsza M-ka" (pisaliśmy o niej kilkukrotnie, to BMW 530 MLE), a później na drogi wyjechały wyjątkowe wcielenia Serii 3 E30. Teraz BMW Serii 2 stało się "hołdem" właśnie dla tych unikalnych "e-trzydziestek".
Nowe auta przygotowano wyłącznie dla klientów z RPA, a każdy z nich powstanie w liczbie 33 egzemplarzy. Sprzedaż odbędzie się poprzez aukcję charytatywną, której dochód zasili jedną z pięciu organizacji wybranych przez zwycięzcę licytacji. Start przewidziano na 21 października, a warunkiem zakupu będzie zakaz odsprzedaży auta przez pierwszy rok.
Ceny wywoławcze ustalono na poziomie 1 435 000 randów (około 301 000 złotych) dla wersji 325iS Homage oraz 1 960 000 randów (około 411 000 złotych) dla 333i Homage.
BMW Serii 2 zyskało dwie wyjątkowe twarze. Obie wyglądają świetnie
Zacznijmy od słabszego wariantu. BMW 325iS Homage bazuje na wariancie M240i xDrive i korzysta z 3-litrowego silnika TwinPower Turbo R6, generującego 382 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,3 sekundy.
Zmiany w wyglądzie obejmują podwójne tylne spoilery, 20-calowe felgi M Performance, czarny splitter, czarne klamki oraz sportowy układ wydechowy M Performance. W kabinie znalazły się fotele M Sport z kontrastowymi przeszyciami, a także tapicerka tartanowa Überkaro na podłokietniku. W centralnej części konsoli umieszczono tabliczkę pamiątkową z napisem „Born for the track / Specially crafted for South Africa”.
BMW 333i Homage powstało z kolei na bazie modelu M2
Wersja BMW 333i Homage korzysta z jednostki 3.0 TwinPower Turbo R6, rozwijającej 480 KM i 600 Nm momentu. Sprint do 100 km/h trwa równo 4 sekundy.
Ten model wyróżnia się grafikami w stylu retro, 20-calowymi felgami z gamy Alpiny. Jest też splitter i spoiler z włókna węglowego oraz wydechem M Performance z czterema końcówkami. Paleta kolorów obejmuje odcienie Alpine White, Sapphire Black, Brooklyn Grey, Zandvoort Blue oraz Fire Red. Wnętrze wyposażono w karbonowe kubełkowe fotele, tapicerkę tartanową Überkaro i tabliczkę edycji specjalnej.
Sportowe BMW odegrały w RPA ogromną rolę
Historia modeli, które posłużyły za inspirację dla serii Homage, sięga lat osiemdziesiątych. Wówczas BMW South Africa opracowało własne wersje modelu E30.
BMW 333i powstało jako alternatywa dla niedostępnego w RPA BMW M3 E30. Zastosowano w nim silnik 3.2 M30 z większego modelu 733i, dzięki czemu uzyskano osiągi zbliżone do europejskiego M3. Miejsce czterech cylindrów zajęło więc sześć, oferując rewelacyjne brzmienie. Ten samochód był wyjątkowy również ze względu na ograniczoną liczbę egzemplarzy. Na drogi wyjechało tylko kilkaset "potrójnych trójek".
Z kolei BMW 325iS, nazywane niekiedy „Baby M3”, powstało nieco później, aby spełnić wymogi homologacyjne Grupy N. Napędzane było mocniejszą wersją silnika 2.7, a jego konstrukcję dopracowano pod kątem jazdy na torach wyścigowych.


