Nowe BMW Serii 5 poznamy w 2023 roku. Będzie miało wielkie nerki i pojedzie bez naszej pomocy
Mamy dobre i złe wieści. BMW Serii 5 niebawem zyska kolejną, znacznie bardziej dopracowaną generację. Niespodzianką może być jednak specyficzny wygląd tego samochodu, który zaskoczy wiele osób.
Obecna generacja BMW Serii 5, nosząca oznaczenie G30, powoli szykuje się do opuszczenia rynku. Co prawda przed nią jeszcze blisko trzy lata obecności w salonach, ale nie oznacza to, że marka z Monachium nie szykuje już następcy. Nabiera on kształtów, a oficjalna premiera została zaplanowana na rok 2023. Możecie być pewni, że będzie bardzo kontrowersyjnie.
BMW Serii 5 stanie się także elektrykiem
Kluczowe jest tutaj słowo "także", gdyż wariant na prąd nie będzie jedynym dostępnym. BMW i5, nie ukrywajmy, wyląduje jednak wysoko na liście priorytetów marki. Niemcy zdecydowali się na połączenie gamy aut spalinowych i elektrycznych, oferując tylko pojedyncze modele wyłącznie w elektrycznym wydaniu.
BMW i5 bez wątpienia będzie dopracowane, a oferowany przez nie zasięg przekroczy nawet 600 kilometrów. Wszystko zależy tutaj jednak od sukcesu i dopracowania BMW iX, które stanie się dawcą niektórych części do tego auta.
BMW Serii 5
A wersje spalinowe? Cóż, tutaj bez elektryfikacji się nie obędzie. Hybrydy plug-in i "miękkie" będą obecne w różnych wydaniach. Najważniejsze dla marki z Monachium staną się jednak te pierwsze, wygrywające w kategorii wysokości emisji dwutlenku węgla.
No dobrze, a co z wyglądem?
I tutaj pojawi się najwięcej kontrowersji. Jak wiecie BMW mocno zmienia swój styl. Wiadomo, że nowa Seria 7 zyska wielki grill i nietypowe lampy. Podobny design pojawi się też w BMW X8, które zadebiutuje jeszcze w tym roku. Kierunek zmian narzucił model iX, cały czas zaskakujący swoją linią.
Jedno jest pewne - BMW z wielkich i dziwnych w swojej formie nerek (tych nowych rzecz jasna) nie zrezygnuje. Do tego pojawią się tutaj wąskie lampy i najprawdopodobniej dość proste, ale wyraziste przetłoczenia.
A w kabinie BMW Serii 5 królować będą ekrany
Powoli możecie też żegnać się z fizycznymi przyciskami. Kokpit zaprezentowany w BMW iX stanie się punktem wyjścia dla wszystkich modeli. Nawet odświeżone warianty niektórych aut z gamy BMW zyskają duży zakrzywiony ekran, który stanie się centrum dowodzenia autem. Klasyczny panel klimatyzacji i garść przełączników pójdzie więc na śmietnik.
Premiera w 2023 roku, początek sprzedaży w 2024
Według planu przestawionego inwestorom BMW planuje pokazać nową Serię 5 w 2023 roku. Auto trafi jednak do produkcji nieco później, a w salonach zobaczymy je najwcześniej w 2024 roku. Tym samym mamy jeszcze trochę czasu, aby nacieszyć się linią generacji G30.