Już 9 lat temu wiedzieliśmy, jak będzie wyglądać nowe BMW serii 7
Jesteście zaskoczeni nowym BMW serii 7? Zupełnie tego nie rozumiem. Przecież BMW pokazało ten samochód blisko 9 lat temu!
Wielkie nerki? Wąskie lampy? Duża powierzchnia tyłu z wąską lampą i tablicą rejestracyjną w zderzaku? To Was zaskakuje? BMW serii 7 to jeden z najbardziej kontrowersyjnych projektów w historii marki. A jednak - można się było tego spodziewać. Poznajcie koncept... który na pewno już widzieliście.
Vision Future Luxury Concept, czyli nowe BMW serii 7?
Prototyp Vision Future Luxury pokazano na targach w Pekinie w 2014 roku. Teoretycznie nie zapowiadał nic nowego, poza kierunkiem, w jakim będzie zmierzać bawarska marka. No właśnie.
Choć samochód ogólną bryłą przypominał BMW serii 6 Gran Coupe (swoją drogą, wciąż uważam ten samochód za jedno z najładniejszych nowoczesnych BMW), był na wskroś inny, jeśli chodzi o detale.
Na wizualizacjach frontu wyraźnie widzę najnowszą siódemkę. Owszem, grill nie jest podświetlany, a zamiast dwóch par świateł jest tylko jedna. Ale nerki są podobnego rozmiaru, wycięcia w zderzaku są podobne, a przednie światła to wąskie paski. Zresztą, tu zadebiutowały laserowe reflektory Laserlight.
Gdy spojrzymy na linię boczną, to co prawda bagażnik jest nieco krótszy, a auto jest bliższe liftbackowi/coupe, ale stosunek rozstawu osi do zwisów, linia okien z podcięciem Hofmeistera, czy nagłe "zejście" linii na wysokości przedniego zderzaka są bardzo bliskie dzisiejszemu modelowi. Nawet wzór felg koncepcyjnego modelu nieco przypomina te dostępne w nowym BMW serii 7.
Kolejne podobieństwa to tył. Wąziutkie lampy (OLED, jak nowym modelu) tutaj rozszerzają się na końcach, jak w modelach sprzed aktualnej "siódemki", a bryła pojazdu jest nieco bardziej sportowa. Ale to również "ten" efekt, który widzicie na przykład w i7, z pionowo opadającym tyłem i dużymi połaciami blachy.
Jedynie wnętrze jest tu zupełnie inne, bardziej nawiązujące do współczesnych konceptowi modeli. I... jest świetne. Choć technologia poszła mocno do przodu, ta kabina w Vision Future Luxury jest rewelacyjna.
Na tylnej klapie znajdziemy oznaczenie eDrive. Koncepcyjne BMW nie było jednak elektryczne, a było hybrydą typu PHEV. No cóż, obecnie z czterech dostępnych odmian serii 7, dwie to właśnie "plug-iny".
Wszystko już było.