BMW widziało w nim rewolucję. Klienci niestety jej nie zauważyli. Sprzedaż XM-a jest bardzo słaba

Popyt na ten model mocno wzrósł, ale to nie pomogło w uniknięciu ostatniego miejsca w rankingu sprzedaży. BMW XM nie przyciąga aż tak dużego grona osób. Dlaczego?

To pierwszy w historii niezależny model BMW M i zarazem wyjątkowy SUV, który kontrowersyjną stylistyką i mocnym napędem miał przekonać do siebie nowych klientów. Tak przynajmniej wyglądało to w teorii, gdyż praktyka jest nieco inna. BMW XM notuje nieco większy popyt, ale i tak... jest najmniej popularnym modelem tej marki. Co więcej, Niemcy sprzedają więcej egzemplarzy samochodu, który teoretycznie "miał być znacznie mniej popularny".

BMW XM sprzedaje się gorzej od modelu Z4

Teoretycznie przepis na XM miał gwarantować sukces. Owszem - mówimy tutaj o drogim i dość odlotowym samochodzie, o stylistyce, która nie każdemu przypadnie do gustu. Sam fakt bycia SUV-em miał być koniem pociągowym sprzedaży i sposobem na to, aby wyniki tego auta były możliwie najlepsze. Jak się jednak okazuje nie zawsze może to działać w zakładany sposób.

Na całym świecie BMW sprzedało raptem nieco ponad 7800 takich samochodów. Oznacza to, że BMW Z4 czy BMW iX są dużo popularniejsze. Co ciekawe niemal każdy model tej marki zanotował spadek popytu. Jedynymi samochodami w ofercie BMW, na które wzrósł popyt, było X1/X2 i właśnie XM.

BMW XM

Wszystko wskazuje na to, że marka z Monachium nie przedłuży życia XM-owi, ani nie zafunduje mu drugiej generacji. Coraz więcej informacji wskazuje na to, że produkcja skończy się szybciej, niż zakładano. Niemcy mają położyć dużo większy nacisk na sportowe wersje standardowych modeli.

W rodzinie M pojawią się niebawem w pełni elektryczne topowe modele. Nie chodzi tu o samochody pokroju BMW i4 M50 (rodzina M Performance) a o faktyczne produkty BMW M (przykładowo i3 M lub iX3 M). To one będą grały pierwsze skrzypce wraz ze spalinowymi, głównie hybrydowymi autami.

Taki zestaw powinien zapewnić solidne zaspokojenie potrzeb klientów. Niemcy liczą na sukces gamy Neue Klasse, która ma być nowym rozdziałem w historii tej marki. Obok opracowanych od podstaw elektrycznych modeli, w ofercie pojawią się także odświeżone w nowym stylu dotychczasowe modele.